اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نهاوند خبر داد

اختصاص 60 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل بقعه امامزاده ابراهیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از اختصاص 60 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی امامزاده ابراهیم نهاوند خبر داد.

اختصاص 60 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل بقعه امامزاده ابراهیم

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان، قطب‌های فرهنگی کشور هستند زیرا می‌توان با رعایت برخی اصول ساده و اجتماع‌پسند این مکان‌ها را به گونه‌ای مهیا کرد که همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در آن اجرا کرد.

وی به پیشرفت 90 درصدی امامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیم اشاره کرد و افزود: این امامزاده با اعتباری بیش از 60 میلیون تومان با کمک‌های مردمی، خیرین و اعتبارات دولتی بازسازی شده و در ماه محرم گنبد طرح خشتی این امامزاده رونمایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در ادامه گفت: بازسازی امامزاده فضل برزول و امامزاده جعفر روستای کوهانی هر کدام به ترتیب از 95 و 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی از اختصاص 100 میلیون تومان به صورت تسهیلات و وام قرض‌الحسنه برای تسریع در روند بازسازی برخی از بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی استان، فصل کار و فعالیت عمرانی در نهاوند محدود است، به همین دلیل کارها باید سرعت بیشتری به خود می‌گرفت که این مهم نیازمند اختصاص اعتبارات بود.

عزیزی با اشاره به اینکه بنای این امامزادگان به کلی تخریب و بازسازی شده است، افزود: امامزاده منصور و امامزاده بلقیس خاتون نیز در حال بازسازی است.

به گفته وی، هم‌اکنون در این مکان‌ها برنامه‌های بصیرت عاشورایی، خیمه معرفت، عزاداری و اجرای نیت واقفان اجرا می‌شود.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: در نهاوند 25 بقعه متبرکه در نهاوند و روستاهای این شهرستان وجود دارد که ماهانه حدود 4 میلیون تومان توسط خیران و مریدان اهل بیت به این بقاع کمک نقدی می‌شود که عمدتاً برای تجهیز، عمران و آبادانی آنها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/89004/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول