اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت قائمشهر:

تمایل دانش‌آموزان دوره راهنمایی به قلیان روبه افزایش است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر گفت: تمایل دانش‌آموزان دوره راهنمایی به قلیان‌کشی در حال گسترش است.

تمایل دانش‌آموزان دوره راهنمایی به قلیان روبه افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید ابوالقاسم فاضلی بعداز ظهر امروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان قائمشهر با هشدار نسبت به تمایل قلیان‌‌کشی در بین دانش‌آموزان دوره راهنمایی تصریح کرد: تمایل به قلیان در این سن معضلات اجتماعی گسترده‌تری را در پی دارد.

وی در بحث برخورد با عرضه کنندگان قلیان بیان داشت: مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی از سال 85 همچنان اعمال می‌شود که در این میان تنها واحدهای پذیرایی که قبل از سال 85 فعالیت داشتند مجوز عرضه قلیان را دارند که تعدادشان نیز محدود است.

فاضلی با بیان اینکه واحدهای پذیرایی و قهوه‌خانه‌های فعال در عرضه قلیان پاتوقی برای جرائم و خلاف‌های بیشتری شده‌اند، خاطر نشان کرد:  نیروی انتظامی باید برای پلمب این اماکن اقدام کند و واحدهای دارای مجوز این بخش را برای نظارت و کنترل به مراکز بهداشت و درمان بسپارد.

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر در ادامه با تاکید بر رعایت بهداشت فردی در این ایام افزود: نظارت بر بهداشت عمومی در بیشتر تکایا و مساجد شهرستان اعمال می‌شود.

با اشاره به هفته دیابت، تعداد مبتلایان به دیابت را در کشور 6 میلیون نفر به صورت تخمینی اعلام کرد.

*نظارت بهداشتی بر توزیع نذورات اعمال شود

فرماندار قائمشهر نیز در این جلسه خواستار نظارت و کنترل جدی مراکز بهداشتی بر نحوه توزیع، طبخ مواد غذایی و نذورات در ایام ماه محرم شد.

علی پیرفلک با تاکید بر رعایت بهداشت فردی افراد در هنگام پخت و سرو نذورات ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: باید با نظارت و کنترل دقیق بر مواد غذایی و نحوه طبخ غذا به ویژه به شیوه سنتی، جلوی هر نوع مورد غیر بهداشتی و بیماری‌زا گرفته شود.

وی با اشاره به نیت خداپسندانه و اعتقادات مذهبی مردم در پخت و توزیع نذورات در هیئت‌های مذهبی و مساجد خاطر نشان کرد: در هنگام توزیع مواد خوراکی باید جلوی سودجویانی که به پخش مواد خوراکی از تاریخ گذشته مبادرت می‌کنند، گرفته شود.

فرماندار قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود در بحث عرضه قلیان در واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها تصریح کرد: باید قاطعانه با هر مکانی که به عرضه قلیان می‌پردازد برخورد قانونی شود و در این جریان نباید حتی به واحدهای دارای مجوز این بخش نیز اجازه فعالیت داده شود.

انتهای پیام/86006/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول