اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

افزایش 25 میلیون مترمکعبی گاز در مازندران / تمهیدات افت فشار گاز

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت: هم اکنون روزانه 18 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود که این میزان در زمان اوج مصرف به 25 میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

افزایش 25 میلیون مترمکعبی گاز در مازندران / تمهیدات افت فشار گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری  مازندران، سید عیسی هاشمی حیدری در نشست فرمانداران و مدیران ستادی استانداری اظهار داشت: 75 درصد نانوایی‌ها و 100 درصد ادارات و بیمارستان‌های استان امکان استفاده از دو نوع سوخت را دارا هستند.

هاشمی حیدری بیان داشت: هم اکنون روزانه 18 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود که این میزان در زمان اوج مصرف به 25 میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

هاشمی با بیان اینکه تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده تاکید کرد: از سال 86 که استان در فصل سرما با کمبود گاز مواجه شد تا امروز سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه گاز استان انجام شده که این موضوع تا حد زیادی جلوی بروز مشکلات را می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران ادامه داد: بیش از 48 درصد مصرف گاز استان در بخش خانگی انجام می‌شود.

* لزوم توجه به فرهنگ عمومی جامعه

استاندار مازندران نیز گفت: در صورتی که سطح فرهنگ عمومی در جامعه افزایش یابد برخورد با بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی آسانتر خواهد شد.

سید علی اکبر طاهایی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه، از فرمانداران خواست تا مباحث مربوط به فرهنگ عمومی را با جدیت بیشتری در شهرستان‌ها دنبال کنند.

وی افزود: شورای هماهنگی مواد مخدر و انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است و فرمانداران باید این جلسات را شخصاً پیگیری کنند.

طاهایی اذعان داشت: مردم ما ظرفیت مطلوبی در بحث مشارکت‌های اجتماعی دارند که باید از این استعداد در راستای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها بهره‌گیری شود.

نماینده عالی دولت در استان با یادآوری در پیش بودن هفته بسیج تصریح کرد: بسیج یعنی نیروی توانای انقلاب که باید در جهت تقویت این نهاد مقدس از هیچ کوششی فروگذار نکنیم و خدمات دولت را به مردم گزارش دهیم.

* پرهیز از ورود به فضاسازی‌های سیاسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم پرهیز از ورود به فضاسازی‌های سیاسی بیان کرد: فرمانداران با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب گزارش خدمات و فعالیت‌های دولت را به مردم ارائه کنند.

هادی ابراهیمی از فرماندارن خواست به مباحث رسانه‌ای با نگاهی عمیق‌تر بنگرند و تاکید کرد: همه توان فرماندار و مدیران شهرستانی باید صرف رسیدگی به امور مردم شود.

وی توجه به مسائل فرهنگی، علمی و تجهیزاتی واحدهای دانشگاهی شهرستان‌ها را دیگر اولویت فرمانداران دانست و اذعان داشت: شورای راهبردی دانشگاه‌ها نیز با این هدف تشکیل شد و قطعاً به وظیفه خود در قبال دانشجویان عمل خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد: فرمانداران باید با توجه بیشتر به پورتال اطلاع‌رسانی فرمانداری به فضای اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش، از آمادگی کامل مقدمات برگزاری این هفته در استان خبر داد.

احمد جمشیدی برقراری ارتباط تنگاتنگ میان صنعت و دانشگاه را یکی از مهمترین برنامه‌های کارگروه پژوهش و فناوری استان دانست و اذعان کرد: با راه‌کارهای اتخاذ شده این ارتباط در سال‌های اخیر چشمگیرتر شده است.

* جلوگیری از نابسامانی در بازار

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به شرایط کنونی کشور و تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند، فرهنگ مصرف در میان مردم کشورمان باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.

ولی‌الله فرزانه افزود: اینکه عده‌ای همواره عملکرد اقتصادی دولت را مورد انتقاد قرار داده و بر طبل مشکلات بکوبند دردی از مردم دوا نمی‌کند، آنها باید در کنار دولت بر لزوم توجه به نوع مصرف تاکید کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی از این طریق آسان شود.

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید ملی تاکید می‌فرمایند باید همه با هم به سوی افزایش تولید در کشور حرکت کنیم، از زمین‌های بلا استفاده رها شده در شهرها و روستاها در جهت افزایش اشتغال استفاده کنیم و نیازهای داخل را از محل تولیدات ملی تامین کنیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران با تاکید بر ابزار نظارتی جهت جلوگیری از نابسامانی در بازار اظهار داشت: در کنار این نظارت‌ها اگر بتوانیم ذهن مردم را با نوع مشکلات در جامعه آشنا کنیم یقیناً همراهی مردم را به همراه خواهیم داشت.

انتهای پیام/2296/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول