اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان:

راه‌اندازی کارخانه شیر در ریگان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان با اشاره به تولید بالای شیر در این شهرستان گفت: راه‌اندازی کارخانه شیر در ریگان ضروری است.

راه‌اندازی کارخانه شیر در ریگان ضروری است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین وظایف محوله حرفه دامپزشکی است.

وی افزود: این نظارت‌ها شامل بازرسی بهداشتی از مراکز تولید‌، بسته‌بندی‌، استحصال و عرضه ‌این فرآورده‌‌ها است و طی بازدیدهای به عمل آمده دستورالعمل‌های بهداشتی و تذکرات لازم به متصدیان این امور برای عرضه فرآورده باکیفیت بهداشتی به همشهریان داده می‌شود.

جعفری ابراز داشت: یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین نظارت‌های دامپزشکی نظارت بر ایستگا‌ه‌های جمع‌آوری‌ ‌و تانکرها و خودروهای حمل ‌شیر است.

وی گفت: در شهرستان ریگان روزانه 9 تن شیر توسط سه ایستگاه جمع‌آوری شیر در روستاهای ‌باد، حسن‌آباد گنبکی، محمدآباد سرحدی انجام می‌پذیرد.

‌جعفری عنوان کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان به صورت روزانه از ایستگاه‌های مذکور اقدام به نمونه‌برداری می‌کند و آزمایش‌های معمول تشخیصی از جمله تست اسیدیته، تست پایداری شیر‌، تعیین چگالی‌، تست چربی و ... انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: همچنین در مواقع لزوم برای آزمایش‌های تکمیلی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان موارد ارجاع داده می‌شود و از تانکرها و خودروهای حمل شیر بازدیدهای روزانه به عمل ‌آمده و تذکرات لازم در مورد شستشوی بهداشتی شیر پس از تخلیه، تمیز و تعویض صافی‌ها و ... ارا‌ئه می‌شود.

جعفری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شش مورد کلاس آموزشی ویژه متصدیان این صنف برای آشنایی با اصول بهداشتی به منظور جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی و زیست محیطی این فرآورده در محل این شبکه برگزار و از آنها ‌درخواست شد بدون هماهنگی و اخذ مجوز حمل بهداشتی اقدام به جابه‌جایی این محصول نکنند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر این شبکه در سال جاری برگزاری دوره آموزشی ‌ویژه دامداران و عشایر فعال شهرستان ‌در پرورش دام‌های داشتی است که اصول بهداشتی شیر‌دوشی ‌و مواردی از جمله بیماری پستان شرح داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید بالای شیر در ریگان، راه‌اندازی کارخانه شیر در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد و امیدواریم با توجه به جمعیت دامی بالا، موقعیت مهم استراتژیک شهرستان‌ و بالابودن‌ آمار نژادهای دامی باکیفیت مطلوب شیر از جمله گاو جرسی در شهرستان شاهد راه‌اندازی کارخانه شیر در شهرستان باشیم.

جعفری با بیان اینکه در شهرستان ریگان بیش از 14هزار دام سنگین نگهداری می‌شود، گفت: از این تعداد بیش از 4 هزار و 500 راس گاو جرسی است که با توجه به شرایط اقلیمی ریگان جمعیت این گونه در شهرستان رو به افزایش است.

انتهای پیام/80014/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول