اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی مردم از سهمیه‌بندی شیر خشک در مازندران

خبرگزاری فارس: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است بدون درنظرگرفتن این موضوع که هر خانواده دارای چند فرزند است به داروخانه‌ها اعلام کرده که به هر خانواده تنها یک قوطی شیر خشک اختصاص یابد.

نارضایتی مردم از سهمیه‌بندی شیر خشک در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دانشگاه علوم پزشکی همواره در نشست‌های خبری و رسانه‌ای خود بر بالابودن شاخصه‌های سلامت در استان مازندران تأکید دارد و مازندران را در ردیف پنج استان برتر کشور توصیف می‌کند این در حالی است که بسیاری از مردم از نحوه خدمات درمانی و دارویی در مازندران رضایت ندارد.

در این میان داروخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز مراجعه مردم برای تأمین نیازهای دارویی و سلامت مردم محسوب می‌شوند که در برخی مواقع به‌دلیل عدم نظارت صحیح و ابلاغ‌های نسنجیده معاونت غذا و دارو، زمینه نارضایتی مردم را فراهم ساخته است.

سهمیه‌بندی شیر خشک موردنیاز کودکان، تازه‌ترین ابلاغیه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

این معاونت بدون در نظر گرفتن این موضوع که هر خانواده دارای چند فرزند است به داروخانه‌ها اعلام کرده که به هر خانواده تنها یک قوطی شیر خشک اختصاص یابد.

سهمیه‌بندی شیر خشک در شرایطی انجام می‌پذیرد که دولت، مردم را به فرزنددار شدن تشویق می‌کند و مسئؤلان مازندرانی از ظرفیت دو برابر شدن جمیعت مازندران سخن سر می‌دهند.

وقتی در مازندران امکان تأمین شیر خشک که یک محصول غذایی حیاتی برای کودکان محسوب می‌شود، وجود ندارد، مسئؤلان استان با چه پشتوانه کارشناسی و واقع گرایانه‌ای بر لزوم افزایش تعداد کودکان تأکید می‌ورزند.

به دلیل سهمیه‌بندی به کسی دو شیر خشک نمی‌دهیم

 

شهروند مازندرانی می‌گوید: دیروز برای خرید 2 قوطی شیر خشک به داروخانه شبانه‌روزی بهاری در مرکز استان مراجعه کردم. داروخانه‌ای که به دلیل کمبود داروخانه‌های شبانه‌روزی در ساری محل رجوع بسیاری از خانواده‌هاست.

محمد اکبری خاطرنشان کرد: متصدی فروش داروخانه یک قوطی شیر خشک روی پیشخوان گذاشت و گفت؛ به دلیل سهمیه‌بندی به کسی دو شیر خشک نمی‌دهیم.

این شهروند مازندرانی ادامه داد: وقتی به او گفتم من برای دو فرزندم شیر خشک می‌خواهم در پاسخ گفت؛ مثل اینکه در ایران زندگی نمی‌کنی. کجا بودی تا حالا. شیر خشک سهمیه‌ای است. برو به معاونت غذا و دارو بگو.

بازار قاچاق واردات شیر خشک در جای دیگری رقم می‌خورد نه در داروخانه شبانه‌روزی

 

پاسخ داروخانه شبانه‌روزی بهاری و ترسیم فضایی کوپنی و بحران زده در کشور در نوع خود جالب توجه است.

شاید او هم مقصر نیست و از ابلاغ معاونت غذا و دارو اینگونه تصور کرده که مراجعان همچون اصحاب کهف در خواب به سر می‌برند و اوضاع کشور برای تأمین دو قوطی شیرخشک سهمیه‌بندی کوپنی است.

چرا بی‌تدبیری‌مان در مدیریت اقلام حیاتی موردنیاز مردم را به اوضاع کشور مرتبط می‌کنیم و شرایط را برای افکار عمومی به‌گونه‌ای ترسیم می‌کنیم که گویا در یک کشور قحطی‌زده زندگی به سر می‌بریم.

بازار قاچاق و درآمدهای کلان واردات شیر خشک در جای دیگری رقم می‌خورد نه در داروخانه شبانه‌روزی و با خرید دو قوطی شیرخشک.

مسئولان معاونت غذا و دارو بهتر است قبل از هرگونه سهمیه‌بندی صاحبان داروخانه‌ها را توجیه کنند تا همچون رسانه‌های بیگانه وضعیت کشور را برای مراجعان بحران‌زده و سهمیه‌ای توصیف نکنند و گمان نکنند که مردم همچون موجودات فضایی از سیاره‌ای دیگر به ایران آمده‌اند.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول