اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده کل سپاه 30 آبان‌ماه صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 7700 واحد ساخت سپاه در مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: 30 آبان‌ماه با حضور فرمانده کل سپاه 700 واحد مسکونی و 7 هزار واحد چند منظوره که در مناطق زلزله‌زده ارسباران توسط سپاه ساخته شده است، افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از 7700 واحد ساخت سپاه در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سپاه عاشورا ساخت دو هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان را تعهد کرده که سی‌ام آبان‌ماه با حضور سردار جعفری فرمانده کل سپاه افتتاح می‌شوند.

وی گفت: ساخت این واحدها با مدیریت قرارگاه بازسازی شهید شفیع‌زاده و مشارکت و همکاری سپاه استان‌های اردبیل، زنجان، مازندران، قم، اصفهان و کرمانشاه صورت گرفته است.

پورجمشیدیان با بیان اینکه تلاش می‌شود حداقل یک‌هزار واحد از اماکن مسکونی زلزله‌زدگان نیز حداکثر تا 20 آذرماه به زلزله‌زدگان واگذار شود، اظهار کرد: 300 واحد مسکونی دیگر که بیشتر ساکنان فصلی هستند در سال 92 تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: آیین نمادین بهره‌برداری کامل از این واحدها که توسط مجموعه سپاه احداث شده است در روستای «آقاعلیلو» از توابع شهرستان هریس برگزار می‌شود.

پورجمشیدیان گفت: علاوه بر بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، در حال حاضر مراکز بسیج سازندگی استان‌های مازندران، اصفهان، ارومیه، زنجان، کرمانشاه، خراسان‌رضوی، همدان، آذربایجان‌غربی و اردبیل نیز در مناطق زلزله‌زده مستقر بوده و با نیروهای متخصص خود، مشغول ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان هستند.

وی با اشاره به تخریب 12 هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار کرد: ساخت بیش از 7 هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده بود که با تلاش شبانه‌روزی 7 هزار واحد چند منظوره(نگهداری دامی، انبارداری و اسکان اضطراری) آماده بهره‌برداری شده که سه‌شنبه این هفته با حضور فرمانده کل سپاه افتتاح می‌شود.

این مسئول گفت: در زلزله اخیر بسیج با حضور در نخستین ساعات زلزله در مناطق و نجات مصدومان با سرعت عمل بی‌نظیر نشان داد که از کارآیی بالایی برخوردار است.

پورجمشیدیان ادامه داد: بسیج یکی از نهادهای تاثیرگذار جامعه بوده و از آنجا که از گستره بیشتری برخوردار است، می‌تواند در سریع‌ترین زمان با آمادگی کامل حضور یابد و با اهتمامی ویژه درصدد رفع مشکلات اقدام کند.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: سپاه عاشورا از دقایق نخستین وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی با اعزام نیروهای خود در قالب 20 گردان امام حسین (ع) و عاشورا در منطقه حضور یافته است و از این پس نیز در بازسازی روستاهای تخریب شده با تمام توان مشارکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج هیچ ادعایی در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ندارد، گفت: معتقدیم بخشی از کار را عهده‌دار شدیم و بسیجیان به همراه پاسداران از نخستین ساعات وقوع حادثه در منطقه حضور داشتند و در مسائلی از جمله ایجاد امنیت، امدادرسانی، اعزام گروه‌های جهادی، درمانی و فرهنگی نقش‌آفرین بوده‌اند.

پورجمشیدیان با اشاره به فعالیت ویژه بسیج طلاب در مناطق زلزله‌زده گفت: براساس مجوزی که از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان اخذ شد، تشریفات دینی و دفن اموات با فعالیت طلاب و روحانیان بسیجی صورت گرفت و سرعت عمل نیروهای اعزامی در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول