اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر هدایت و ‌مشاوره آموزشی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور:

تأسیس مراکز مشاوره و هدایت خصوصی در اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر هدایت‌‌ و‌ مشاوره آموزشی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای گفت: مشاوره و رهگیری صرفاً در مراکز دولتی بوده و یکی از آیتم‌های جاری این سازمان، تأسیس مراکز مشاوره و هدایت خصوصی است.

تأسیس مراکز مشاوره و هدایت خصوصی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سیدحمید علوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مشاوره‌ و رهگیری مهارت‌آموختگان منطقه هفت در اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: تا به حال مشاوره به صورت انفرادی بوده و سیستم مشاوره‌ در استان‌ها، کار‌آموز را مشاوره می‌دهد که باید این ذهنیت را عوض کرده و علاوه بر حفظ چهره جاری مشاوره به مشاوره‌ سیستمی برسیم.

وی در ادامه با اشاره با اینکه مشاوره سیستمی در گذشته مغفول مانده و ضروری است که ارگانیکی به آن نگاه‌ کرد، افزود: مهم‌ترین راه‌حل، انتقال اصل مشاوره به بطن جامعه است و به مشاوره حضوری کار‌آموز در فنی‌ و‌ حرفه‌ای اکتفا نکرده و به خارج از مراکز رفته و نگذاریم فرد تنها در مرکز، مشاوره شود.

مدیر دفتر هدایت‌‌ و‌ مشاوره آموزشی سازمان فنی‌ و‌ حرفه‌ای کشور در ادامه مهم‌ترین اشکال در آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای را برخورد افراد با مسیر بسته ناچاری و رجوع به این مراکز دانست و گفت: باید این ذهنیت را عوض کرده و از کودکی برای بچه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

علوی خطاب به مدیران مراکز آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای، تأکید کرد: علاوه بر پرداختن به مشاوره‌ جاری، وارد بطن جامعه شوید، نگاه همه همکاران باید فارغ از محدودیت‌هایی که دارند به این سمت باشد.

وی با بیان اینکه مشاوره و رهگیری صرفاً در مراکز دولتی در حال انجام است، به ضرورت توجه به بخش خصوصی و راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ خصوصی اشاره کرد و افزود: یکی از آیتم‌های جاری سازمان، تأسیس مراکز مشاوره و هدایت خصوصی است که برای تأسیس آن نیازمند به تهیه آیین‌نامه و محتوای آن هستیم.

این مسئول همچنین در این جلسه مسئولیت تهیه و تنظیم آیین‌نامه تأسیس مراکز مشاوره و هدایت خصوصی را به کار‌گروه مشاوره و ر‌هگیری منطقه هفت با مرکزیت دبیرخانه‌ آن در استان سیستان‌‌وبلوچستان محول کرد و گفت: اگر این پیش‌نویس تهیه و این امر محقق شود تا 10 سال فونداسیون قوی خواهیم داشت.

علوی یکی از اشکالات ستاد را ناهمگونی در وسعت و ظرفیت استان‌ها برای محول کردن تعهدات دانست و تصریح کرد: باید این هارمونی وجود داشته باشد و استان‌هایی که پنج برابر استان‌های دیگر هستند، به همان تناسب پنج برابر تعهد داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه یکی از تاکتیک‌های لازم برای برطرف کردن نیاز‌های مبرم جامعه در شرایط اقتصادی جاری را مشاوره دانست و گفت: هرچه بیشتر به مناطق نزدیک و از نقطه نظرات استفاده کنیم، می‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های آتی مؤثر باشیم زیرا ‌که نقطه‌نظرات مبتنی بر شناخت صورت می‌گیرد.

محمد جهانتیغی ادامه داد: اگر قرار است مشاوره به عنوان نظام دیده شود، باید قبل از آن دیده شود که فرد علاقه جسمی، روحی و ذاتی او چیست و بعد فردی را به رشته‌های مختلف سمت‌ و‌ سو دهیم.

جلسه شورای هماهنگی مشاوره‌ و رهگیری مهارت‌آموختگان منطقه هفت در اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای با ارتباط ویدیو کنفرانس با مراکز آموزشی چابهار، زهک و زابل برگزار شد که این مراکز نسبت به انتقال آمار و عملکرد‌های خود اقدام کردند.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول