اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

عزاداری‌ها به دور از خرافات برگزار شود/ زدودن پیرایه‌ها از سوگواری حسینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: باید پیرایه‌ها و خرافات را در عزاداری‌ها از بین برده و هدف اصلی دین را برجسته کنیم.

عزاداری‌ها به دور از خرافات برگزار شود/ زدودن پیرایه‌ها از سوگواری حسینی

حجت‌الاسلام غلامعباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) یک واقعه و مسئله خاموش نشدنی بوده که در صفحات تاریخ جاویدان مانده است.

وی خاطر نشان کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) منشأ شور، شعور، قیام، جهاد، عزت، عزتمندی، سرافرازی، مجاهدت، شرافت، شهامت، وفاداری و ارزش‌مداری است و توجه ویژه به خدا و فرامین الهی در آن موج می‌زند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیام عاشورا حرکت پیوسته و حماسه‌آفرین را در تمام زمان‌ها و مکان‌ها رقم زده است، گفت: برگزاری محافل عزاداری و گریه با چراغ پرفروغ این امام بزرگوار روشن می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) جان دوباره به احکام الهی می‌دهد و سبب بیدارگری معارف الهی و حیات‌بخشی قرآن می‌شود.

موسوی ادامه داد: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نشان‌دهنده علاقه و دوستی به اهل بیت(ع) است و سبب استقامت و پایبندی به معارف الهی می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) به معنای عمل به احکام و معارف اسلامی بوده و در مجالس عزاداری مردم با معارف حقه و عالی الهی آشنا می‌شوند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: عزاداری امام حسین(ع) عزاداری است که طریق هدایت را نشان می‌دهد و راه ضلالت را نیز معرفی می‌کند.

وی عنوان داشت: نباید عزاداری امام حسین(ع) عزاداری عادی تلقی شود بلکه لازم است این عزاداری‌ها احکام دین را به حرکت درآورده و خلوص در عزاداری‌ها و عزادار مشاهده شود و نباید روحیه بیدارگری در عزاداری‌ها خاموش شود.

موسوی خاطر نشان کرد: افراد باید نسبت به اهل بیت رسول‌الله(ص) معرفت و شناخت داشته و دستاوردهای عزاداری را در طول سال حفظ کنند.

وی با بیان اینکه باید تمام مراتب امر به معروف و نهی از منکر توسط عزاداران و محبان اهل بیت(ع) اجرایی شود گفت: امام حسین(ع) به امر به معروف و نهی از منکر پرداخت بنابراین به عنوان محب ایشان باید امر به معروف و نهی از منکر را در سطح جامعه احیا کنیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد: عزاداران باید در دوران کنونی استکبار و صهیونیسم را به عنوان دشمن اصلی شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و تبعیت از ولی مهمترین شاخصه قیام ابا عبدالله الحسین(ع) است، گفت: تبعیت و اطاعت از ولی در قیام امام حسین(ع) موج می‌زند.

موسوی یادآور شد: باید پیرایه‌ها و خرافات را در عزاداری‌ها از بین ببریم و هدف اصلی دین را برجسته کنیم.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول