اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام محرم صورت می‌گیرد

رونمایی از نماهنگ «گریه‌های مشک» در دانشگاه آزاد همدان

خبرگزاری فارس: مسئول سمعی ـ بصری و امور هنری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از نماهنگ «گریه‌های مشک» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان رونمایی شد.

رونمایی از نماهنگ «گریه‌های مشک» در دانشگاه آزاد همدان

عباس چشمه قصابانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری و شهادت سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در این ایام نماهنگی با مضمون مصائب و رشادت‌های ساقی دشت کربلا حضرت عباس (ع) در این دانشگاه رونمایی شد.

به گفته وی، «گریه‌های مشک» با محوریت ادب و عشق به حضرت عباس (ع) در ولایت‌پذیری امام زمان خود ساخته شده است.

مسئول سمعی ـ بصری و امور هنری دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: در شعر این اثر سعی شده که مضامین و ارزش‌های والای اسلامی موجود در واقعه کربلا با استفاده از موسیقی اصیل و مناسبتی به خوبی و روشنی انعکاس یابد و با ایجاد حسی اثرگذار در فضایی هنری، محصولی دانشگاهی تولید شود.

وی بیان داشت: با توجه به رویکردهای نوین دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و ارزش‌های والای دینی، تمام مراحل تولید و آماده‌سازی این اثر به صورت کاملاً دانشگاهی و بومی به انجام رسیده است که با استفاده از پتانسیل موجود در بین دانشجویان واحد همدان به سرانجام رسیده است که اقدامی نادر در بین جامعه دانشگاهی کشور در این زمینه از هنر قلمداد می‌شود.

چشمه‌قصابانی یادآور شد: این نماهنگ حاصل همکاری بیش از 25 روزه فردین قاسمی آهنگساز و نوازنده، سعید یوسفی خواننده و حمید افشاری به عنوان صدابردار و عباس چشمه‌قصابانی به عنوان شاعر و تدوینگر تصاویر در این نماهنگ است.

مسئول سمعی- بصری و امور هنری دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: این گروه تاکنون آثار دیگری با عناوین «مردان هگمتانه» با موضوع ایران و شهر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، «دانشجوی ایرانی» در رابطه با گرامیداشت روز دانشجو، «پلاک‌های خدایی» با موضوع شهدای گمنام دانشگاه، «پژواک مطهر» در خصوص آیت‌الله شهید مطهری و مقام معلم، «سرزمین فرهیختگان» درباره دستاوردهای بزرگ علمی دانشمندان جوان میهن اسلامی، «خالق زمینی» در مدح حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام مادر، «پیداترین پنهان شب» با موضوع واقعه غدیر و مقام امیرالمؤمنین (ع) تولید کرده است.

وی بیان داشت: تمام این آثار به زودی و به مناسبت فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با عنوان اندیشه ایرانی ـ آرمان جهانی منتشر شده و در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار می‌گیرد.

چشمه‌قصابانی ابراز کرد: با توجه به عنایت ویژه رئیس دانشگاه که همواره اهتمام ویژه‌ای به انجام امور فرهنگی ـ مذهبی دارند، با بهره‌گیری از پتانسیل و توان موجود در بین دانشجویان این دانشگاه می‌توان فعالیت‌های هنری تأثیرگذاری در همه عرصه‌های فرهنگی تولید کرد.

وی اظهار کرد: ما باید در راستای معرفی ارزش‌های دینی و بومی ایران اسلامی به نحوی گام برداریم که هنر و آثار هنری فاخر را به عنوان بازوی توانمند در نیل به دانشگاهی اسلامی معرفی کنیم.

مسئول سمعی ـ بصری و امور هنری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایان بیان داشت: هم‌اکنون این واحد دانشگاهی با داشتن بیش از 14 هزار و 500 نفر دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری استان همدان همواره به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی تاثیر بسزایی در فضای عمومی استان همدان داشته است.

انتهای پیام/ 89003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول