اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلایل آمار متناقض شهدای سوسنگرد تشریح شد

شناسایی 2800 شهید سوسنگرد تا امروز

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد ضمن اشاره به دلایل وجود آماری ضد و نقیض از شهدای سوسنگرد، از شناسایی 2 هزار و 800 شهید این حماسه تاکنون خبر داد.

شناسایی 2800 شهید سوسنگرد تا امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ابوالفضل حسن‏بیگی در حاشیه حضور در جمع بسیجیان شرق استان تهران در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آمارها تا امروز از وجود 300 تا 400 شهید در حماسه سوسنگرد خبر می‏داد.

وی ادامه داد: اما بر اساس آخرین بررسی‏های مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد، تاکنون نام دقیق و اطلاعات 2 هزار و 800 شهید حماسه سوسنگرد استخراج شده است.

حسن‏بیگی اضافه کرد: دلیل این آمارهای ضد و نقیض، گسیل خیل کثیری از رزمندگان از سراسر کشور به صورت سازمان‌‏نیافته بود.

عضو هیئت رئیسه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد افزود: در آن روزهای حساس، افراد دارای سازمان نظامی مشخص حاضر در صحنه سوسنگرد در تماس‏های خود با دوستان، آشنایان و خانواده‌‏هایشان شرایط منطقه را توضیح می‏دادند.

وی ادامه داد: از این رو، بسیاری از هم‏وطنا‏ن‏ با شنیدن این وضع و برای کمک به سایر هم‏رزمان، خود را از طرق مختلف و به صورت سازمان ‏نیافته به سوسنگرد می‏رساندند و به صف جبهه حق علیه باطل ملحق می‏شدند.

حسن‏بیگی اضافه کرد: این افراد توسط سه نهاد سپاه حمیدیه، گروه چریکی جنگ‏های نامنظم شهید چمران یا سپاه سوسنگرد به منطقه وارد می‏شدند.

عضو هیئت رئیسه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد، صحنه سوسنگرد را نخستین نبرد سخت عراقی‏ها خواند و تصریح کرد: نیروهای عراقی تا آن روز، جنگ سختی را به خود ندیده بودند و با حرکتی ریسکی از نقاط شمال غربی سوسنگرد قصد ورود داشتند.

حسن‏بیگی اضافه کرد: اما یاد امام راحل(ره) و حضور دائم رهبر فرزانه انقلاب به عنوان نماینده شورای رهبری باعث دلگرمی بود تا رزمندگان برابر دشمن مقاومت کنند.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول