اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد

برگزاری رزمایش یاوران رسول‌الله با حضور 20 هزار بسیجی در کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری رزمایش دو روزه یاوران رسول‌الله همزمان با هفته بسیج با حضور بیش از 20 هزار بسیجی در این استان خبر داد.

برگزاری رزمایش یاوران رسول‌الله با حضور 20 هزار بسیجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی شنبه‌شب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج در پادگان توحید برگزار شد، اظهار کرد: این رزمایش دو روزه از 30 آبان ماه‌‌جاری آغاز و در یکم آذر به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این رزمایش دو روزه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سنندج به صورت گسترده‌تر و با حضور بیش از 20 هزار نفر از بسیجیان شهرستان‌های قروه، بیجار و سنندج برگزار خواهد شد.

به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، رزمایش یاوران رسول‌‌الله با حضور 65 گردان الزهرا، 100 گردان عاشورا، 24 گردان بیت‌المقدس، 10 گردان امام حسین(ع) و یک‌هزار حلقه طرح صالحین برگزار می‌شود.

رجبی نمایش اقتدار، توان رزمی، سطح آمادگی دفاعی و نمایش انضباط بسیجیان استان را از مهم‌ترین اهداف این همایش دو روزه برشمرد.

وی تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و کسب مهارت‌های لازم برای دستیابی به قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیجیان از دیگر اهداف برگزاری رزمایش یاوران رسول‌الله در این استان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد:‌ بعد از برگزاری صبحگاه مشترک رزمایش آغاز و آنچه را که بسیجیان در زمینه مختلف در کارگاه‌های آموزشی دیده‌اند به صورت عملی در این رزمایش تمرین می‌کنند.

به گفته وی، برگزاری عملیات امداد و نجات، تمرین عملیات آرام‌سازی و دفاع از کوی برزن از دیگر برنامه‌های این رزمایش دو روزه در استان است.

وی با بیان اینکه این رزمایش در استان‌های دیگر کشور نیز به صورت همزمان برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ اعلام انزجار از هتک‌ حرمت به ساحت پیامبر عظیم‌الشان اسلام و قرآن کریم و اعلام پشتیبانی از مردم بی‌گناه غزه از شعارهای این رزمایش است که توسط بسیجیان در حین برگزاری رزمایش تکرار می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود:‌ تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تامین امنیت پایدار و مردمی در کردستان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

*برگزاری 2300 ریز برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین از برگزاری 2 هزار و 285 ریز برنامه همزمان با هفته بسیج در این استان خبر داد و افزود: در هفته بسیج 572 برنامه مختلف در قالب 69 عنوان کلی در پایگاه‌ها و نواحی مختلف سپاه در سطح استان برگزار می‌شود.

رجبی خاطرنشان کرد:‌ شعار امسال هفته بسیج با توجه به تقارن این هفته با ماه محرم‌الحرام  بسیج امتداد عاشورا است و در این مدت برنامه‌های مختلفی همزمان با سراسر کشور و با توجه به نامگذاری روزهای هفته اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات ویژه هفته بسیج، اجتماع بزرگ بسیجیان حلقه‌های نونهالان در میادین اصلی شهرستان‌ها، دیدار فرماندهان و مسئولین سپاه با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و همچنین دیدار با ائمه جمعه و جماعات به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و مقام‌معظم رهبری، برگزاری صبحگاه مشترک، رزمایش بزرگ یاوران رسول‌الله، افتتاحیه کانون و پایگاه‌های بسیج در برخی از شهرستان‌ها و برگزاری برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی در سطوح مختلف از جمله برنامه‌های هفته بسیج در این استان است.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول