اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کودک امسال رخ داد

وقوع 26 حادثه برای کودکان زیر 10 سال کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها در هفته کودک امسال 26 حادثه رانندگی و غیر آن برای کودکان زیر 10 سال این استان اتفاق افتاده که لازم است مسئولان و والدین این خطرات را جدی بگیرند.

وقوع 26 حادثه برای کودکان زیر 10 سال کهگیلویه و بویراحمدی

ضیاء رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ترافیک پدیده‌ای است که در حال حاضر در نقاط مختلف شهر یاسوج نظاره‌گر آن هستیم و بدون شک اثرات منفی متعدد و مخربی بر زندگی شهروندان خواهد داشت.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سوانح رانندگی را یکی از اثرات منفی ترافیک خودرو و انسان خواند و گفت: دانش‌آموزان و کودکان زیر 10 سال از اقشاری هستند که لازم است با برنامه‌ها و تدابیر کارساز، ایمنی آن‌ها را در مقابل خطرات و سوانح رانندگی افزایش دهیم.

رسولی با بیان اینکه سوانح رانندگی مهم‌ترین عامل مرگ و میر در کودکان زیر 10 سال است، ادامه داد: با بررسی‌هایی که در این مرکز انجام شده تنها در هفته کودک امسال، هشت مورد تصادف و سانحه رانندگی و 18 مورد هم حوادث دیگر برای این کودکان اتفاق افتاد که این آمار نشان از جدی بودن این خطرات برای کودکان و دانش‌آموزان است.

این مسئول امدادی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزانی که در سطح شهر در حال تردد هستند، بسیار زیاد بوده باید نکات ایمنی هم از سوی رانندگان و هم از سوی دانش‌آموزان رعایت شود تا شاهد کاهش این آمار باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی و احتیاط لازم در رانندگی تنها با ارائه آموزش‌های صحیح امکان‌پذیر است، عنوان کرد: باید در این زمینه آموزش‌های لازم را به کودکان خود یاد دهیم تا آنها خود به کاهش خطرات پیرامون در خیابان و مدرسه کمک کنند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع دبستان با توجه به شرایط سنی در معرض خطر و آسیب بیشتری قرار دارند.

رسولی با یادآوری برخی نکات ایمنی برای دانش‌آموزان در مدرسه و خیابان، خاطرنشان کرد: به کودکان خود یاد دهیم که در هنگام عبور از خیابان، از روی محل‌های خط‌کشی شده عبور کنند و یا برای این کار از پلیس کمک بگیرند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی و خوراکی‌های موجود در بوفه‌های مدارس را باید به لحاظ بهداشتی کنترل کرده و به دانش‌آموزان یاد دهیم که جز در حالت اضطرار از خوردن هرگونه کنسرو اجتناب کنند.

وی همچنین نصب جعبه کمک‌های اولیه در مدارس را ضروری دانست و تاکید کرد: وجود جعبه کمک‌های اولیه از ابتدایی‌ترین مواردی است که باید برای افزایش ایمنی و سلامت کودکان در مدارس نصب شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول