اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

بایدها و نبایدهای ماه محرم جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: بایدها و نبایدهای ماه محرم و روز عاشورا باید جدی گرفته شود.

بایدها و نبایدهای ماه محرم جدی گرفته شود

یدالله اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برخی رفتارها در ماه محرم مشاهده می‌شود که در شأن این ماه و مردم عزادار نیست، اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن برای این ماه برنامه‌ریزی کرده است باید با نگاه ویژه بر روی آن کار کرد.

وی با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورا حتی نباید به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم حرمت ماه محرم نادیده گرفته شود، بیان کرد: بایدها و نبایدهای ماه محرم و روز عاشورا باید جدی گرفته شود.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه همه علما و بزرگان نسبت به انحراف کشیدن مراسم‌های ماه محرم نگران هستند، تاکید کرد: باید رفتارهای عزاداری و حرمت این ماه را رعایت کنیم.

وی با اعلام اینکه به اصناف و بازرگانی اعلام کردیم که هر واحد آرایشگاهی که روز تاسوعا و عاشورا باز باشد به مدت شش ماه پلمپ می‌شود، افزود: این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد تا بتوانیم جلوی کسانی را که شرایط به انحراف کشیدن ماه محرم را دارند از بین ببریم.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه آنچه امروز کشور نیاز توجه به آرمان‌ها و عبرت‌های عاشورا است، بر تبیین و بازگویی این عبرت‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به خوبی می‌دانیم دشمن امروز به دنبال هتک حرمت به عاشقان عاشورا است، گفت: صحیح نیست در منطقه‌ای که حسینیه و مسجد دارد تعدادی از افراد خیمه بزنند و تا نیمه‌های شب برای مردم مزاحمت ایجاد کنند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه عزاداری‌های اجتماع محور و پرشور مردم باید در محرم جدی گرفته شود، بیان داشت: باید فضای عزاداری منطبق بر آموزه‌های بزرگان و رفتارهای صحیح باشد.

وی با تاکید بر اینکه از هیئت‌های مذهبی خواسته‌ایم در محرم امسال اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را در آمل ایجاد کنند، یادآور شد: اگر چه در سال شروع شاید نتوان بخش‌های زیادی را هماهنگ کرد اما نقطه شروع خوبی برای اجتماع بزرگ عزاداران است.

انتهای‌پیام/86011/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول