اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار:

تبیین قیام کربلا، در مسیر ارتقای بصیرت مردم باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: باید از روشنگری‌های قیام کربلا، در مسیر ارتقای بصیرت و بیداری مردم استفاده کرد.

تبیین قیام کربلا، در مسیر ارتقای بصیرت مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی ظهر امروز در گردهمایی روحانیون شهرستان بهار اظهار کرد: امروز باید از روشنگری‌های قیام کربلا، در مسیر ارتقای بصیرت و بیداری مردم استفاده کرد و خطبا و روحانیون و ائمه جماعات باید مصادیق فتنه‌گران در طول تاریخ و کیفیت عملکرد آنها را شناسایی و برای مردم تبیین کنند.

وی بر لزوم بیان مباحث تاریخی، اجتماعی و سیاسی با ظرافت خاص از سوی ائمه جماعات تأکید و ادامه داد: مباحث تاریخی، اجتماعی و سیاسی باید در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مورد کنکاش قرار گیرد و با بیانی روان و بی‌تکلف برای مردم مطرح شود تا زمینه ارتقای آگاهی‌های مردم در مباحث اجتماعی و سیاسی جامعه فراهم شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به اهمیت توجه به بحث ولایتمداری در عزاداری‌های محرم بیان کرد: امروز فریاد ما باید بر سر آمریکای جنایتکار و اسرائیل خونخوار باشد.

وی ادامه داد: تا به چنین پیام‌هایی در عزاداری‌ها توجه نشود اهداف قیام امام حسین (ع) نیز تبیین نمی‌شود، پس باید این مهم مد نظر باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: 126 مسجد شهری و روستایی در شهرستان بهار فعال است که امسال بیش از 150 نفر مبلغ و مبلغه به نقاط گوناگون این شهرستان اعزام می‌شوند.

در ادامه امام جمعه بهار نقش روحانیون را در عزای حسینی مهم برشمرد و عنوان کرد: روحانیون باید از افرادی که ناخواسته با برخی القاب، خرافاتی را بین عزاداران حسینی ترویج می‌کنند، روشنگری داشته باشند.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که برخی افراد با خرافه‌گویی‌های مختلف در تلاش هستند تا به اعتقادات مسلمانان صدمه بزنند و این امر باعث سوء استفاده دشمنان از دین مبین اسلام می‌شود.

وی خطاب به روحانیون گفت: شما امروز وظیفه بسیار خطیری بر دوش دارید و باید در صحنه به صورت آگاهانه حضور داشته باشید و اجازه ندهید برخی خرافات افراد نادان ضربه به اسلام ناب محمدی بزنند.

امام جمعه بهار در ادامه با پرسشگر دانستن روحیه جوانان امروز ادامه داد: امروزه جوانان و مردم ما اهل مطالعه، سئوال و تشکیک هستند و باید پاسخ آنها را با مطالعه دقیق داد.

وی خطاب به روحانیون تأکید کرد: برای منبرهایمان باید وقت بگذاریم تا منطقی، مستدل و با مطالعه سخن بگوییم زیرا اگر تکراری و به سبک و سیاق گذشته باشد تأثیرگذار نیست. 

حاتم‌نیا اضافه کرد: خرافات زیادی در مجالس حسینی به وجود آمده و کارهایی مانند قمه‌زنی و نمایش تمثال ائمه زیاد وجود دارد، تکلیف ما در این مورد یادآوری و تذکر است چون مردم از شما انتظار برخورد و تذکر دارند.

وی آفت منبرها را طرح یک‌جانبه سیمای اهل بیت خواند و افزود: نباید فقط به جنبه الهی ائمه پرداخت، باید طوری سخن گفت که رسیدن به آنها با الگوهای بشری دست‌یافتنی باشد.

امام جمعه بهار تصریح کرد: دو ماه محرم و صفر فرصت خوبی است که مبلغان و مروجان معارف اسلام ناب محمدی (ص) را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/2499/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول