اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

زیبایی کربلا در عقلانیت آن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل با تأکید بر اینکه عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت و بصیرت همراه باشد، گفت: مجالس عزاداری باید مظهر عقلانیت باشند، چراکه زیبایی کربلا در عقلانیت آن است.

زیبایی کربلا در عقلانیت آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم اعلان عزا در جمع هیئت‌های حسینی بناب که از سوی هیئت عزاداری عاشقان امام حسین(ع) بناب در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ترتیب یافته بود، اظهار کرد: در مذهب تشیع و مجلس عزای حسینی(ع) سه شاخصه مهم وجود دارد که در هیچ جای دنیا و دینی یافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مجالس سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) شور و نشاط معنوی و دینی در جوانان است، افزود: شاخصه دیگر این محافل معنوی عقلانیت آن است؛ برخلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه وهابیت گریه بر مصائب امام حسین(ع) ریشه عقلایی دارد.

نماینده خبرگان رهبری سومین شاخصه مجالس سوگواری ماه محرم را عاصی بودن شیعه در برابر ظلم در تمام ادوار علیه قدرت‌ها و حکومت‌های ظالم دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام درصدد انحراف در هویت دینی و شیعی مسلمانان هستند، ترویج ارزش‌هایی چون عاشورا، غدیرخم، کربلا و انتظار ضرورتی انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام عاملی همچنین با تأکید بر اینکه عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت و بصیرت همراه باشد، اظهار کرد: مجالس عزاداری باید مظهر عقلانیت باشند؛ چراکه زیبایی کربلا در عقلانیت آن است.

وی با تأکید بر اینکه نخستین درس کربلا رهبریت صالح بود، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک اهداف عزاداری‌های ماه محرم هستیم؛ چراکه کج‌اندیشی و یا عدم فهم و درک مناسب از حقیقت عاشورا موجب انحراف و نفوذ خرافات خواهد بود.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بناب با مداحی و نوحه‌سرایی که با سینه‌زنی هیئت‌های حسینی این شهرستان همراه بود، به استقبال از ماه محرم رفتند.

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و دارای 120 هیئت مذهبی و 176 مسجد است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول