اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون

4710 واحد مسکن مهر در ملایر به بهره‌برداری رسیده است

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون در شهرستان ملایر 4 هزار و 710 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است.

4710 واحد مسکن مهر در ملایر به بهره‌برداری رسیده است

غلامحسین تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه‌های راه شهرستان ملایر اظهار کرد: تعداد پروژه‌های راه این شهرستان هفت پروژه بوده که با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: فاز سوم محور ملایر ـ توره ورودی شهر زنگنه به طول 1.5 کیلومتر با اعتبار 15 میلیارد ریال، روکش آسفالت راه روستایی واشان به طول پنج کیلومتر با اعتبار 6 میلیارد ریال، آسفالت راه روستایی بیدکرپه‌ها به طول 3.8 کیلومتر با اعتبار 5 میلیارد ریال و آسفالت راه روستایی حمزه‌لوها و بی‌غش به طول هشت کیلومتر با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر ابراز داشت: کلنگ‌زنی روشنایی محور ملایر ـ همدان نیز با 400 میلیون تومان از دیگر پروژه‌های شهرستان ملایر بوده که در هفته دولت صورت گرفت و اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان ملایر کمربندی ملایر به طول 21 کیلومتر است که در برنامه سوم سفر ریاست جمهوری به استان همدان به تصویب رسید.

تقوی اظهار کرد: کارهای مطالعاتی و برآورد هزینه کمربندی ملایر انجام شده و اکنون در مرحله فراخوان انتخاب پیمانکار است که این پروژه می‌تواند محور همدان ـ ملایر را به محور ملایر ـ بروجرد و ملایر به اراک ارتباط دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخش مسکن گفت: 2 هزار و 338 واحد مسکن مهر در سطح شهرستان ملایر در هفته دولت به بهره‌برداری رسید و 700 واحد نیز در این هفته کلنگ‌زنی شد که اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر با اشاره به روند ساخت مسکن مهر در شهرستان ملایر عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان ملایر 4 هزار و 710 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 309 واحد در بخش مسکن روستایی، 112 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر شامل شهرهای جوکار، ازندریان، سامن و زنگنه و 3 هزار و 289 واحد نیز در شهر ملایر در قالب تعاونی، خودمالکان و بافت فرسوده بوده است.

تقوی اشتغالزایی ایجاد شده در بخش مسکن از ابتدای سال تاکنون را 6 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: بیش از 4 هزار و 200 نفر اشتغال در بخش‌ واحدهای مسکونی در سطح شهر ملایر و یک هزار و 500 نفر اشتغال نیز در بخش مسکن روستایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به ساماندهی ساخت ‌و ساز در سطح شهر ملایر اظهار کرد: حدود 20 سال طرح تفصیلی شهر ملایر اصلاح نشده بود و با توجه به این نیاز و ساماندهی ساخت ‌و سازها در سطح شهر در تیر ماه امسال طرح تفصیلی جدید به شهرداری ملایر ابلاغ شد.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ملایر تصریح کرد: شهرداری، تمام دستگاه‌های خدماتی و شهروندان موظف هستند اهداف و برنامه‌های شهری و هر نوع عملیاتی از قبیل ساختمان‌سازی و شهرسازی را مطابق با طرح جامع و تفصیلی اجرا کنند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی طرح تفصیلی شهرهای سامن، ازندریان، جوکار و زنگنه نیز انجام شده و مراحل پایانی را طی می‌کند که امید است در صورت تأمین اعتبار امسال ابلاغ شود.

انتهای پیام/89006/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول