اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واگذاری 705 واحد مسکونی

فاز نخست مسکن مهر خوانسار بهمن‌ماه افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد مسکن خوانسار گفت: فاز نخست مسکن مهر شهرستان خوانسار با 705 واحد، بهمنماه افتتاح و بقیه در اردیبهشت‌ماه سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

فاز نخست مسکن مهر خوانسار بهمن‌ماه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمد ابراهیمی در جمع سفیران خبر که سفری یک روزه به شهرستان خوانسار داشتند، با اشاره به پروژه مسکن مهر و تعاونی‌های مسکن شهرستان خوانسار اظهار کرد: مسکن مهر شهرستان خوانسار در زمینی به مساحت 9 هزار هکتار و از طریق سازمان مسکن و شهرسازی تأمین شده است که پروژه 706 واحد مسکونی در قالب 10 تعاونی در حال ساخت است.

وی افزود: این پروژه 85 هزار متر مربع زیربنا دارد که در بلوک‌های شش طبقه 20 و 15 واحدی در حال ساخت است.

سرپرست بنیاد مسکن خوانسار تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در دو بخش ساخته می‌شود که فاز نخست با 350 واحد بهمن‌ماه سال جاری افتتاح و بقیه تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه تمام اقدامات امنیتی و ایمنی در پروژه مسکن مهر در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: کنترل فنی سازه مسکن مهر خوانسار مطابق با مقررات ملی ساختمان‌سازی و از طریق آزمایشگاه مستقر در پروژه ساخت انجام می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر در شهرستان خوانسار به دو صورت تعاونی و ساخت و سازهای بنیاد مسکن است، افزود: 706 واحد توسط تعاونی مسکن مهر و 83 واحد نیز توسط بنیاد مسکن ساخته شده است.

وی به اعطای وام‌های انفرادی برای ساخت مسکن مهر به شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 273 فقره وام مسکن مهر به صورت انفرادی به متقاضیان ارائه شده است.

ابراهیمی به اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 در شهرستان خوانسار اشاره کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 100 فقره وام برای بهسازی خانه‌های روستایی پرداخت شده است.

وی سود وام پرداختی به متقاضیان مسکن مهر را چهار درصد عنوان کرد و افزود: مساحت مفید هر واحد مسکن مهر 84 متر مربع است.

سرپرست بنیاد مسکن خوانسار تاکید کرد: برای بهره‌برداری از هر واحد مسکن مهر در شهرستان خوانسار 33 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: با تکمیل فاز نخست این پروژه امکان اسکان برای 350 هزار نفر در این مجموعه فراهم می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: مسکن مهر خوانسار در بخش سهم آورده دولت مشکل اعتباری ندارد اما مردم در سهم آورده خود با کمبود تأمین هزینه روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول