اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشجوی ممتاز دانشگاه علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان:

انسان بی‌هدف همانند چشمه‌ای است که به مرداب ختم می‌شود

خبرگزاری فارس: دانشجوی ممتاز دانشگاه علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان گفت: انسانی که در زندگی هدف نداشته باشد همانند چشمه‌ای است که به مرداب ختم می‌شود.

انسان بی‌هدف همانند چشمه‌ای است که به مرداب ختم می‌شود

خدیجه نوری قلعه نو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: باید همیشه به خاطر داشته باشیم که زندگی حاصل مثلثی مقدس است مثلثی که تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف، صبر در برابر مشکلات و امید به رحمت خدا و توکل بر خدا سه ضلح آن را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به موفقیت برسیم باید توانایی‌ها و استعدادهای خود را بشناسیم و پس از ایمان و باور خود را محکم نموده و سپس گام در راه پر تلاطم تحصیل بگذاریم.

دانشجوی ممتاز دانشگاه علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان ادامه داد: نباید از امواج و شکست‌های احتمالی به خود هراس دهیم زیرا کوچک‌ترین شکست‌ها نشان از پیروزی بزرگ خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بدون برنامه‌ریزی منظم و منسجم تحصیل را آغاز کردن امری بیهوده است، زیرا یک جوان باید راه را شناخته و هدف خود را با تلاش و توکل بر خدا دنبال کند.

دانشجوی ممتاز دانشگاه پردیش تحصیلات تکمیلی علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید به یاد داشته باشیم که برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در هر کاری سبب می‌شود تا صدها قدم به موفقیت نزدیک‌تر شویم.

وی در ادامه ایمان به توانایی‌های خود، تلاش و کوشش در راه تحصیل، توکل بر خدا را از دیگر راه های موفقیت عنوان کرد.

نوری قلعه نو بیان کرد: نباید به شکست و نتیجه منفی فکر کنیم زیرا انسان بر محور اندیشه‌های خود قرار گرفته و داشتن افکار مثبت و دور کردن افکار منفی از ذهن خود، عاملی بزرگ برای رسیدن به موفقیت است.

وی یادآور شد: از بدو ورود به دانشگاه در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تمام تصورات و ذهنیت خود را در راستای کسب علم و معرفت به کار گرفته و معتقد هستم خداوند هیچ گاه تلاش‌های بندگان را نادیده نخواهد گرفت.

نوری قلعه نو خطاب به جوانان هم سن خود گفت: بزرگ‌ترین گناه ناامیدی است و اگر تلاشی صورت گرفت و بی نتیجه بود بدانید پاسخ زحمات خود را در مرحله دیگری از زندگی دریافت خواهید کرد.

وی در ادامه از زحمات بی‌دریغ خانواده خود که مسیر را برای رشد و پیشرفتش فراهم کرده‌اند نیز تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/75005/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول