اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

قمه‌زنی و بلند کردن علم در دین اسلام جایی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: قمه‌زنی و بلند کردن علم در تاریخ دینی مسلمانان جایی نداشته و محتوای اشعار مذهبی باید توسط مداحان و شاعران اهل بیت (ع) بهبود یابد.

قمه‌زنی و بلند کردن علم در دین اسلام جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در همایش تجلیل و بزرگداشت پیرغلامان اهل بیت علیهم‌السلام که در تالار شهر الوند برگزار شد، با بیان اینکه کار کردن و خدمت‌رسانی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) ارزش بسیاری دارد، اظهار کرد: باید سعی کنیم برنامه‌های مذهبی خود در ایام محرم را بهبود بخشیم، چراکه دشمن اعتقادات ما را نشانه گرفته و قصد دارد امام حسین (ع) را از ملت مسلمان ایران جدا کند.

وی ابعاد انقلاب امام حسین (ع) را سیاسی معرفی و تصریح کرد: امام حسین (ع) با ایثار خود و گذشتن از همسر و فرزندان خود، مقابل ظالم زمان خویش ایستاد و مبارزه کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ایثارگری، فداکاری و ولایت‌مداری حضرت عباس (ع) باید الگوی همه مردم و جوانان قرار گیرد.

حسینی با تأکید بر افزایش محتوای اشعار مذهبی هیئت‌ها بیان کرد: اشعار و مدیحه‌سرایی در مراسم عزاداری هیئت‌ها باید متناسب شخصیت‌های واقعی امامان باشد.

وی اهمیت به نماز اول وقت در هیئت‌ها را بسیار ضروری دانست و ابراز کرد: از پیرغلامان خواستارم نماز اول وقت را فراموش نکنند و بر آن تأکید بسیاری داشته باشند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بلند کردن علم و قمه‌زنی در تاریخ دینی ما نقشی نداشته و هیچ روایت و هیچ مجتهدی بر این امر توصیه نکرده است.

حسینی ادامه داد: این امور موجب سوء استفاده رسانه‌های غربی خواهد شد و نمایش قمه‌زنی و بلند کردن علم، چهره مردم مسلمان ایران را مخدوش خواهد کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیرغلامان اهل بیت (ع) و بانیان و مسئولان برگزاری این همایش، اظهار کرد: امید است عزاداری‌های ما مورد قبول خداوند و اهل بیت علیهم‌السلام قرار گیرد.

انتهای پیام/77007/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول