اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

کشورهای اسلامی فکری برای اسرائیل کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با اشاره به کشتار وحشیانه مردم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس گفت: کشورهای اسلامی فکری برای غده سرطانی به نام اسرائیل کنند.

کشورهای اسلامی فکری برای اسرائیل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این شهر پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، قرآن را نور معرفی کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که قرآن در قیامت از آن شکایت می‌کند کوچک شمردن قرآن است، کوچک شمردن قرآن یعنی اینکه به دستورات آن عمل نشود، قرآن از ما انتظار دارد به دستوراتش عمل کنیم.

امام جمعه ورامین ادامه داد: بسیاری از مسلمانان به قرآن عمل نمی‌کنند، قرآن را ضایع و کوچک می‌شمرند، خود قرآن در روز قیامت این شکایت را می‌کند، بسیاری قرآن را تکذیب می‌کنند، تکذیب تنها این نیست که بیایند و بگویند قرآن دروغ می‌گوید، خیر، همین که به قرآن عمل نشود نیز تکذیب است، رفتارهای یک مسلمان باید مطابق قرآن باشد، قرآن کامل است، راجع به تمام مسائل بشر دستورات دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تشریح کرد: هرکس خود بنشیند و تفکر کند چقدر رفتارهایش با قرآن مطابقت دارد، به خود بیاییم.

وی ضمن تشکر از افرادی که در جهت تعلیم قرآن گام برمی‌دارند اظهار داشت: اگر قرآن با جان و دل فرزندان ما مانوس شود انحرافات راه به جایی نخواهند برد.

عشق امام حسین (ع) فراگیر شده است

امام جمعه ورامین در ادامه ضمن اشاره به ایام محرم تاکید کرد: حرکت اباعبدالله (ع) برای سلطنت و دنیا نبود، ایشان برای احیای دین خدا و امر به معروف و نهی از منکر حرکت کردند، خود امام در چند مورد هدف از حرکت را بیان می‌دارد تا در تاریخ بماند و دیگران از آن بهره برند.

وی افزود: روز به روز بر عظمت و عزت سیدالشهدا (ع) در جهان افزوده می‌شود، امروز حتی در کشورهای مسیحی‌نشین و نیز کمونیستی برای امام (ع) مجلس عزا برپا می‌دارند، عشق به امام حسین (ع) فراگیر شده است، همه ارادت به آقا دارند، آقا تمام هستی خود را برای اسلام دادند، چراغ امام حسین (ع) را خداوند روشن کرده است، بنده نمی‌تواند آن را خاموش کند، امروز ما اگر نام و نشانی از اسلام می‌بینیم به برکت قیام سید الشهدا (ع) است، شروع اسلام را پیامبر (ص) سبب شد اما بقای اسلام به برکت وجود اباعبدالله (ع) است.

کشورهای اسلامی فکری برای غده سرطانی به نام اسرائیل کنند

آیت‌الله محمودی سپس ضمن بیان فرازهایی از اهداف حرکت امام حسین (ع) با اشاره به فرمایشات خود حضرت تصریح کرد: در آن برهه زمانی اسلام حاکم نبود، تا جایی که انسان مومن لقای خدا را تقاضا می‌کرد، امام حسین (ع) فرمودند «مردم بنده دنیا شدند و دین تنها بر سر زبان آنها است»، ببینید، گویی این حرف برای امروز است، اگر دین تنها بر سر زبان کشورهای اسلامی نبود در منطقه ما شیوخ و حکام عرب که وابسته به آمریکا هستند حاکم نمی‌شدند.

وی سپس با بیان اینکه حدود 56 کشور اسلامی در جهان وجود دارد افزود: اگر اسلام به معنای واقعی اجرا می‌شد این وضعیت ما نبود، کشورهای اسلامی فکری برای غده سرطانی به نام اسرائیل کنند، من متاسفم از اینکه کشورهای به ظاهر اسلامی به جای اینکه تجمع کنند و تصمیمی برای جنایات اسرائیل بگیرند به نفع صهیونیست‌ها عمل می‌کنند.

در سختی‌ها و مشقت‌ها حرمت اسلام را حفظ کنید

امام جمعه ورامین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) فرمود «وقتی مردم امتحان می‌شوند دیندار کم است»، بیایید امروز این فرمایش را با مشکلات اقتصادی کشور بسنجید، بله، همه می‌دانیم مسائل اقتصادی مردم را تحت فشار گذاشته است اما در همین سختی‌ها مهم است که انسان حرمت اسلام را نگه دارد، این موارد تازگی ندارد، قبلا هم بوده است، در مسیر راه هر کشور پیش می‌آید، ما مشکلات در کشور زیاد داشتیم، اینها امتحان الهی است، در جنگ‌های زمان پیامبر (ص) گاه پیش می‌آمد یک عدد خرما را دو یا سه نفر می‌خوردند اما پا عقب نکشیدند، اسلام را حفظ کردند خداوند هم آنها را یاری کرد.

وی اضافه کرد: نعمت‌های موجود را شکر کنید وگرنه گرسنگی خواهد آمد، قدر نظام و انقلاب را بدانید، مملکت ما آرامش و امنیت دارد، مملکت اهل بیت (ع) است.

آیت‌الله محمودی عنوان کرد: انسان از غفلت برخی افراد متعجب می‌شود، مگر اینها نمی‌دانند مرگ حق است، پس چرا برای آنکه برای قیامت خود ذخیره کنند برای دنیا انبار می‌کنند، این امر کاشف از عدم اعتقاد به روز موعود است.

نماینده ولی فقیه در ادامه به ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه جنگنده‌های ایران به سوی یک پهپاد آمریکایی که بر فراز خلیج فارس پرواز داشت شلیک کرده است اشاره کرد و اذعان داشت: استکبار در جنگ نظامی از ما شکست خورده است، هشت سال جنگ بر ما تحمیل کردند اما جز افتضاح برای آنان حاصلی نداشت.

وی در میان فریادهای تکبیر نمازگزاران افزود: آمریکا به خوبی می‌داند در صورت شیطنت نظامی جواب دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد بنابراین جرات حمله نظامی به ایران را ندارد و از راه‌های دیگر مانند راه اقتصادی و فرهنگی وارد شده است، بدانید و مطمئن باشید در این مقطع هم شکست خواهد خورد چرا که دست قدرت خداوند و دست حضرت حجت (عج) پشت این انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله العظمی گلپایگانی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

این شاگرد حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی سپس با گرامیداشت یاد و خاطره این مرجع بزرگ عالم تشیع اظهار داشت: برگزاری کنگره این عالم بزرگوار جای تقدیر دارد، ایشان در طول انقلاب و نیز در زمان مبارزات انقلابی همواره دست در دست امام راحل (ره) گام برداشت و نقش موثری در حفظ حوزه‌های علمیه و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول