اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب

نمایشگاه کتاب با عرضه بیش از 8 هزار جلد کتاب در تویسرکان فعال است

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته کتاب نمایشگاهی با عرضه بیش از 8 هزار جلد کتاب در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی تویسرکان فعال است.

نمایشگاه کتاب با عرضه بیش از 8 هزار جلد کتاب در تویسرکان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، نمایشگاه کتاب با عرضه 8 هزار و 500 جلد و هزار و 700 عنوان کتاب با هدف ترویج و اشاعه مطالعه مفید در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی برای بازدید عموم مردم صبح و بعد از ظهر فعال است.

مدیر نمایشگاه کتاب شهرستان تویسرکان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه کتاب دروازه‌ای به سوی جهان گسترده علم و معرفت‌شناسی است، اظهار داشت: هر حرکت فرهنگی مفید در کشور صورت گیرد عادت به مطالعه را در جامعه تثبیت و تقویت می‌کند و در همین راستا هر ساله در هفته کتاب نمایشگاه کتاب برپا می‌شود.

سعید فراهانی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان‌ علاقمندان به عناوین مختلف کتاب دایر شده است، ابراز کرد: کتاب از گذشته‌های دور یکی از ابزارهای آموزشی بوده است در همین خصوص بزرگان دین نیز توصیه‌های عالمانه‌ای به نویسندگان آثار علمی و فرهنگی مکتوب داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های فرد از حوزه‌های مختلف دارد، افزود: امروزه جامعه از حاصل تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت به وسیله کتاب که در دسترس همگان است بهره‌ می‌برد و کتابخانه‌ها کانون‌ همایش صاحب‌نظران و گلستان پرطراوت صاحبان معرفت برای مشتاقان مطالعه کتاب است.

مدیر نمایشگاه کتاب شهرستان تویسرکان با بیان اینکه رشد فکری و فرهنگی اقشار مختلف مردم بسترساز توسعه همه‌جانبه می‌شود، افزود: فرهنگ کتابخوانی باید ابتدا در خانواده نهادینه شود خانواده به اعتقاد صاحب‌نظران تعلیم و تربیت نخستین عنصر مهم و زیربنایی در ایجاد عادت به مطالعه است.

وی گفت: عادت به مطالعه امری اکتسابی است والدین می‌توانند با ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان خود فرهنگ مطالعه مفید و ارزشمند را به سمت و سوی اجتماع سوق دهند.

فراهانی با بیان اینکه دوست و همکلاسی عوامل مؤثر در گرایش بچه‌ها به مطالعه هستند، اضافه کرد: برای ترغیب کودکان به کتابخوانی مطالعه والدین در ساعات شبانه روز به عنوان یک برنامه روزانه بهترین مشوق است به دلیل اینکه انجام هر کاری به صورت عملی تا زبانی اثرگذارتر خواهد بود.

وی توسعه فرهنگ مطالعه را لازمه همت جمعی و عزم همگانی دانست و گفت: رسانه‌های دیداری و نوشتاری، استادان، معلمان، روحانیون و همه کسانی که به نحوی با اقشار مختلف مردم در ارتباط هستند رسالت خطیر معرفی و تشویق جامعه به مطالعه را بر عهده دارند که باید در این مسیر حرکتی مثمر ثمر انجام شود.

مدیر نمایشگاه کتاب شهرستان تویسرکان بیان داشت: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی با گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امکان‌‌پذیر است و مستلزم ابزار و ساز و کارهای لازم و تهیه کتاب‌هایی با مضامین مختلف متناسب با سلایق آحاد مختلف جامعه برای تشویق مردم به مطالعه است.

وی یکی از راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی را ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به ارزش‌های والای اسلامی برشمرد و افزود: همه باید تلاش کنیم که این فرهنگ در جامعه همگانی شود.

فراهانی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب با ارائه 8 هزار و 500 جلد و یک‌هزار و 700 عنوان کتاب در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی برپا شده است، یادآور شد: نمایشگاه کتاب با 15 درصد تخفیف در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تا 30 آبان ماه سال جاری برای بازدید عموم مردم دایر است.

انتهای پیام/89010/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول