اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

تعریف مشخصی برای سبک زندگی کردن به جامعه ارائه شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: لازم است تعریف مشخصی برای نحوه زندگی کردن به جامعه ارائه شود تا همواره هویت مستقل ایرانی و اسلامی حفظ شود.

تعریف مشخصی برای سبک زندگی کردن به جامعه ارائه شود

حجت‌الاسلام محمود عیسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: مردم در هر فرهنگ و جامعه‌ای به گونه‌ای زندگی می‌کنند که متناسب با ارزش‌های پذیرفته شده و فرهنگ آنهاست.

وی ادامه داد: مردم جوامع مختلف بر اساس شیوه‌های مختلف متناسب با باورها، آداب و رسوم و ارزش‌های مشخص زندگی می‌کنند و این امور سبب تفاوت سبک زندگی در آنها می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی افزود: با توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی و فرهنگ کهن ایرانی خود به خود شیوه خاصی از زندگی در ایران شکل گرفته که به طور صددرصد منطبق بر ارزش‌های اسلامی نیست و این شیوه زندگی در طبقات مختلف اجتماعی کم و بیش متفاوت است.

وی تصریح کرد: قوام‌بخشی به جامعه ایرانی به عنوان یک هویت مستقل در جوامع بشری اقتضا می‌کند که به مسئله شیوه زندگی خانواده‌های خود در جامعه توجه بیشتری داشته باشیم.

عیسوی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید بر اساس آموزه‌ها و ارزش‌های اسلام زندگی کنیم گفت: هدایت افراد و خانواده‌ها به سمت سبک و شیوه زندگی اسلامی یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: تعاملات مختلف فرهنگی و اجتماعی که خانواده‌ها با محیط خارج کشور دارند سبب ایجاد فاصله با سبک زندگی اسلامی می‌شود و تهدیدی در جامعه ایجاد می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده سبک زندگی توجه دقیق به ارزش‌های اسلامی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی است گفت: لازم است تعریف مشخصی برای نحوه زندگی کردن به جامعه ارائه شود تا هویت مستقل ایرانی و اسلامی در آینده مانند گذشته حفظ شود.

وی یادآور شد: با استفاده از فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی، هنری و ابزارهای رسانه‌های جمعی می‌توانیم ارزش‌های مختلف را در جامعه نهادینه کرده و سبک زندگی را عمومیت ببخشیم.

انتهای پیام/78003/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول