اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

آموزش یادگیری خلاق کتاب‌شناسی ضروری است

خبرگزاری فارس: در حوزه کتاب و کتابخوانی باید آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری خلاق کتاب‌شناسی صورت بگیرد.

آموزش یادگیری خلاق کتاب‌شناسی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آنچه مسلم است تفکری می‌تواند خلاق، پویا تاثیرگذار و وسیع باشد که همواره با علم‌آموزی، دانش‌اندوزی و مطالعه و کتابخوانی به‌عنوان سرچشمه دانایی و درایت بهره‌مند باشد.

در حال حاضر توجه به کتابخوانی و انس با کتاب و علاقه‌مندسازی به مطالعه و کتابخوانی جوانان و نوجوانان و ایجاد انگیزه می‌تواند مهم‌ترین هدف سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و مجریان فرهنگی باشد.

آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری خلاق کتابشناسی، سیر مطالعاتی ،انضباط و عادت کردن به کتابخوانی در جوانان و نوجوانان ضروری است. 

شناخت شبکه مسایل حوزه مطالعه و کتابخوانی خاطرنشان کرد: شناخت شبکه مسایل حوزه مطالعه و کتابخوانی و شناسایی و استفاده از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی های موثر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و مردمی و تدوین و تنظیم راهبردهای مهم مطالعه و کتابخوانی با درنظر گرفتن دغدغه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین استفاده از اسناد بالادستی  نهضت مطالعه مفید و تعیین شاخص‌ها، زیرساخت‌ها و ساختارها اقدامات آموزشی تبلیغی و ترویجی ما را به مجموعه‌ای از برنامه‌ها، راهکارها و اقدامات هدفمند و روشمند ومتنوع رهنمون می‌سازد.

این راهکار هم مهندسی سازمانی برای نقش افرینی و بازتعریف وظایف برای اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادهای دولتی و غیردولتی و هدایت و جلوگیری از اقدامات موازی موثر خواهد بود

و هم به استفاده بهینه از فرصت‌ها و امکانات و توانمندی‌ها کمک می‌کند؛ همچنین به توانمندسازی مراکز و موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری‌ توجه دارد و هم‌افزایی، توسعه‌بخشی و جریان‌سازی و ایجاد مطالبات موثر نخبگان را در پی‌ خواهد داشت.

البته اهمیت و تاثیر نهاد خانواده، مدرسه، گروه دوستان، تشویق و بزرگنمایی الگوسازی و رفتارسازی مطالعه و کتابخوانی مهم و ضروری و اساسی می‌باشد.

مولفان، نویسندگان، مترجمان محققان و پدیدآوران کتاب نیز باید ضمن وسعت دادن به دامنه مطالعات و معلومات توجه به نیازها و اولویت‌ها و خلاها داشته باشند و با ظرافت اندیشه و قلم هنرمندانه، توانمند، دلنشین بنویسند و اثر خلاقانه و دانش‌افزا و تحول‌زا منتشر کنند.

...........................................

یادداشت از محمد کاظم دبیری

...........................................

انتهای پیام/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول