اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جامعه ورزش و جوانان خراسان‌رضوی:

خواستار رسیدگی جدی به وضعیت نابسامان ورزش خراسان رضوی هستیم

خبرگزاری فارس: جامعه ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در بیانیه‌ای یه استاندار خراسان‌رضوی خواستار رسیدگی جدی به وضعیت نابسامان ورزش استان شد.

خواستار رسیدگی جدی به وضعیت نابسامان ورزش خراسان رضوی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جامعه ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در دومین بیانیه خود به استاندار جدید استان، خواستار نگاه جدی و رسیدگی به ورزش خراسان‌رضوی شد.

 ورزش خراسان‌رضوی در ماه‌های اخیر با مشکلات بسیار زیادی همراه بوده است و جامعه ورزش این خطه نیز در برنامه‌های گذشته، برخی از این نارسایی‌ها را به اطلاع وزیر محترم ورزش و جوانان، مسئولان استانی و نمایندگان محترم مجلس رسانده‌اند.

در این مدت اخیر نمایندگان محترم خراسان‌رضوی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر ورزش و جوانان نیز با تاکید مشکلات ورزش و جوانان استان خواستار رسیدگی جدی وزیر با این مشکلات شدند و  دکتر عباسی نیز بر وجود مشکلات در ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی صحه گذاشته‌اند که گواه آن مصاحبه‌های اخیر این عزیزان در رسانه‌ها می‌باشد.

اما متاسفانه در این مدت نه تنها اتفاق خاصی رخ نداده است بلکه آقای هاشمی جواهری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی برخی از کارمندان خود را بدون داشتن هیچ مدرکی با توبیخ و توهین همراه ساخته است.

جناب آقای استاندار، ورزشکاران و جوانان استان خراسان‌رضوی مگر چه چیزی از جوانان و ورزشکاران استان‌های تهران و البرز و ... کم دارند که باید در طول کمتر از یک‌سال اخیر با چنین مشکلاتی همراه شوند و کسی هم نتواند پاسخگوی آنها باشد، در حالی که استان تهران و البرز با تغییر مدیریت در اداره کل ورزش و جوانانشان همراه بودند و بعد از این تغییرات نیز اوضاع به نحو مطلوبی تغییر کرد و بهتر شد، اما در خراسان‌رضوی همچنان مدیریت غلط حاکم است.

جناب آقای مهندس فروزانمهر لازم است که در اینجا یادآوری کنیم که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، در چند ماه اخیر همواره بر درست شدن مشکلات هیئت‌های ورزشی استان صحبت به میان آوردند اما جالب اینجاست که در این مدت اخیر ذره‌ای هم از مشکلات درست نشده است و همچنان ورزشکاران استان با مسائل زیادی روبرو هستند.

هیچ یادمان نمی‌رود که آقای مدیرکل دانشگاهی! در پاسخ به رسانه‌ها ،که چرا وضعیت درست نمی‌شود همواره این پاسخ را به کار می‌برد که: بودجه نداریم که به هیئت‌ها بدهیم و در ضمن ما هم وظیفه ای برای کمک مالی به آنها نداریم.

اما در اینجا باید تاکید کنیم، از ایشان که درس‌خوانده و دانشگاه رفته هستند بعید است چنین اظهارنظرهایی نمایند. ایشان که دم از مطالعه و برنامه‌ریزی‌های دقیق و موشکافانه می‌زنند بد نیست زحمت مطالعه قوانین و آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ساده را که در ویترین پشت میز کارشان در اتاق ریاستشان هست به خود بدهند.

در این مدت که ایشان بر مسند کار حاضر بودند و روزهای یکشنبه و پنجشنبه را به راحتی و برای کسب حقوق دوم به دانشگاه می روند،آیا خبر دارند که وضعیت جوانان استان به چه صورت است. مگر یکی از امور محوله ایشان رسیدگی به امور جوانان نیست پس چرا برنامه‌ریزی دقیق و موشکافانه‌ای برای این قشر ندارند؟

البته شاید برنامه‌های ایشان تنها برای جوانان حاضر در کلاس‌های دانشگاهیشان خلاصه می‌شود و جوانان دیگر استان خراسان‌رضوی باید غصه بهره بردن از برنامه‌هایی که باید داشته باشند ولی ندارند را بخورند.

جناب آقای استاندار، برای ما ورزشکاران و جوانان استان سوال است که اگر اداره کل بودجه‌ای ندارد چگونه نگارش طرح‌های پژوهشی همچون چشم‌انداز ورزش استان را بدون هیچ بازخورد و خروجی و بدون توجه به اولویت‌ها و تنگناهای مالی با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال به فردی می‌دهد که روزی شاگرد خود ایشان بوده است.

آقای هاشمی‌جواهری اظهار کردند که ما ردیف اعتباری برای کمک به هیات‌های ورزشی نداریم و اگر ردیف اعتباری وجود داشت هیات‌ها زیر مجموعه اداره کل بودند.

اما ما جامعه ورزش و جوانان استان واقعا به آقای دکتر هاشمی‌جواهری! آفرین می‌گوییم که بعد از گذشت نزدیک به یازده ماه هنوز نمی‌دانند که قانون اتفاقا برای کمک به هیئت‌ها در بخش همگانی و قهرمانی به صورت جداگانه ردیف اعتباری قرار داده است.

جناب آقای مهندس فروزانمهر بد نیست بدانید که مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی در سال جدید چه برنامه‌های دیگر غیرکارشناسی را انجام داده است.

پارکینگ اداره کل واقع در مجموعه شهید بهشتی که در سالهای گذشته بنا به در خواست خود کارکنان با هزینه‌های بسیار زیاد ساخته شد به یکباره تخریب گردید و با هزینه‌ای بسیار زیاد به منطقه دیگری انتقال یافت، حال اگر بودجه‌ای وجود ندارد که حتی به کارکنان داده شود پس انجام اینگونه موارد چه دلیلی دارد.

چرا حق ماموریت‌ها و هزینه‌های امور رفاهی از ابتدای سال پرداخت نشده است؟

چرا با آمدن یک عده افراد غیرمتخصص در حوزه ورزش و جوانان هیچ یک از مسئولان بالادستی کاری انجام نمی‌دهد؟

چرا قراردادهای عمرانی از جمله قرارداد واگذاری نمای سالن مجموعه شهید بهشتی با بالاترین قیمت به افراد خاص داده می‌شود؟

چگونه است که کارمندان حقوق ندارند ولی مدیرکل دستور خرید خودروی جدید را می‌دهد!؟

جناب آقای استاندار در پایان لازم است نکته‌ای دیگر را خاطرنشان کنیم و آن اینکه: یکی از افتخارات مذهب شیعه، این است که در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود همواره بر مبارزه و مقابله با ظلم و ستم در تمامی شکلهای آن پافشاری کرده است و پیروان راستین این مکتب در این راه هرگونه رنج و سختی و خسارتی را از جان و دل پذیرا بوده و همه را به خاطر رسیدن به آرمانهای والا و مقدس خویش بردبارانه تحمل کرده‌اند.

ما نیز به عنوان بخشی از جامعه ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی همانطور که در دوران انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) و به همراه یاران بزرگ ایشان همچون رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... امام خامنه‌ای در راه حق ایستادیم و در دوران جنگ تحمیلی نیز به عنوان نخستین افراد وارد جبهه‌های حق علیه باطل شدیم این بار نیز نخواهیم گذاشت تا ظلم و ستم بیداد کند و ذره‌ای از اعتقادات خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم ظرفیت ورزش و جوانان خطه خورشید آن هم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) بسیار بیشتر از آن چیزی است که وجود دارد و در ضمن این مسائل آن قدر بزرگ نیست که مسئولان نتوانند آنها را برای مردم حل و فصل نمایند.

به هر صورت جامعه ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی از شما استاندار محترم عاجزانه خواهشمند است که هر چه سریعتر به مشکلات و مسایل اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و انتخاب یک فرد جدید به عنوان سرپرست، رسیدگی فرمایید.

انتهای پیام/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول