اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گرگان:

همایش متمرکز عزاداری روز تاسوعا در گرگان / مسئولان هیئت‎ها بر اشعار مداحان نظارت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گرگان گفت: محرم امسال نهادها با مشورت و نظرخواهی 40 هیئت مذهبی به این نتیجه رسیدند که در روز تاسوعا همایش متمرکز عزاداری را در گرگان برپا کنیم.

همایش متمرکز عزاداری روز تاسوعا در گرگان / مسئولان هیئت‎ها بر اشعار مداحان نظارت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی اسدی امروز در همایش رهروان عاشورایی که در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: برای شکوه مراسم کمیته‎های فرهنگی هیئت‎های مذهبی باید در امر اطلاع‎رسانی همت گمارند.

وی تهیه ارزاق در مراسم‌های ماه محرم را یکی از مشکلات برشمرد و ادامه داد: در سال‎های گذشته دولت کمک‎هایی را در توزیع ارزاق انجام می‎داد اما امسال مشکلاتی وجود دارد که باید همگام با دولت این دوره را پشت ‎سر بگذاریم و تاکنون در این زمینه اقدامات خاصی صورت نگرفته است.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گرگان بیان کرد: کارشناسان سازمان از اداره صنعت، معدن و تجارت پیگیر گرفتن حواله‎هایی هستند تا ارزاق را برای برگزاری مراسمات تامین کنند.

* خادمان امام حسین (ع) وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند

اسدی افزود: همه افتخارمان این است که مدال خادمی و نوکری اهل‎بیت (ع) بالاخص سید و سالار شهیدان را به گردن داریم که باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هر کس خودش را در درگاه اهل بیت (ع) خاکسار بداند عظمتش بالا می‎رود لذا همه را باید تشویق به حضور در مراسمات کنیم تا شاهد برگزاری مراسمی شایسته در گرگان باشیم.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گرگان گفت: برای روز تاسوعا دسته‎روی‎ها باید به سمت تجمع هدایت شوند.

* شروع مراسمات عزاداری با خواندن قرآن شروع شود

اسدی بیان کرد: شروع مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با خواندن قرآن شروع شود و مسئولان هیئت‎های مذهبی لازم است نظارت کافی بر اشعار مداحان داشته باشند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون خوبی را برای حضور در مراسمات و هیئت‎ها پیش‎بینی کرده است که هیئت‎ها می‎توانند از وجود آنها بهره‎مند شوند.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گرگان با بیان اینکه سعی شود تا 12 شب مراسمات هیئت‎ها در مساجد تمام شود گفت: از طبل‎های نامتعارف در خیابان‎ها استفاده نشود که نیروی انتظامی از آنها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/2307/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول