اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی نیشابور:

خیرین کویتی‌ در نیشابور مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست می‌سازند

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور گفت: خیرین کویتی‌ در نیشابور مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و مرکز سالمندان می‌سازند.

خیرین کویتی‌ در نیشابور مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست می‌سازند

حمیدرضا علیزاده عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: این سه مرکز در دو ساختمان و در انتهای شهرک قدس در شمال شهر و در جنب مرکز نگهداری از معلولین ذهنی زیر شش سال 17 شهریور ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ضمن بازدید یکی از اعضای گروه خیرین از مراکز بهزیستی در نیشابور داشت بنابر احداث دو مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و یک مرکز نگهداری سالمندان را با هزینه‌ی خود و جمعی از خیرین کویتی و تجهیز آنها و تحویل به بهزیستی قرار گرفت.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور با اشاره به برآوردهای اولیه انجام شده برای احداث این سه مرکز افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، احداث این سه مرکز حدود سه میلیارد تومان هزینه در بر دارد که به جز زمین که از سوی بهزیستی واگذار می‌شود تمام هزینه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود.

علیزاده خاطر نشان کرد: نقشه‌های مرکز نگهداری کودکان تهیه شده و در هفته‌های آینده، پس از سفر مجدد این گروه به نیشابور، مباحث اجرایی کار، نهایی می‌شود.

وی در زمینه‌ی تغییر در برنامه‌ی غربالگری شنوایی با هدف ایجاد درآمد برای تأمین نیازهای مددجویان در این شهرستان گفت: بهزیستی شهرستان دستگاه غربالگر بینایی را از بخش خصوصی خریداری و آن را در یکی از بیمارستان‌ها نصب کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور  در ارتباط برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای درآمد این مراکز افزود: درآمد ناشی از معاینه کودکان با این دستگاه، به حساب مشارکت‌های بهزیستی نیشابور واریز می‌شود تا برای امور مددجویان هزینه شود.

علیزاده از توافق مدیرکل بهزیستی با هزینه کرد بخشی از مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان در خود شهرستان خبر داد و تصریح کرد: پیش از این بهزیستی شهرستان باید تمام کمک‌های مردمی را به حساب بهزیستی استان واریز می‌کرد و روند اداری توافق با هزینه‌کرد از محل این حساب در شهرستان، طولانی و مشکل بود که در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است.

وی با اشاره به امانت داری سازمان بهزیستی در حفظ نیات خیر خیرین یادآور شد: پیشنهاد واریز این کمک‌ها به حساب خود شهرستان مطرح شد و از طرف مدیر کل مورد موافقت قرار گرفت تا این شک دیگر وجود نداشته باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور با اشاره به کمک 50 میلیون تومانی یکی از نمایندگان مردم نیشابور به بهزیستی تاکید کرد: در صحبت‌هایی که با علی مروی نماینده مردم نیشابور در مورد نیازهای بهزیستی شهرستان نیشابور شده است بنا بر جذب کمک 50 میلیون تومانی از طرف وزارت نفت برای بهزیستی نیشابور شد.

علیزاده تبلیغات این نهاد و هماهنگی با مداحان و مبلغان دینی را نتیجه بخش ارزیابی کرد و متذکر شد : این تبلیغات سبب افزایش کمک‌های مردمی به بهزیستی شهرستان نیشابور شده است. وی افزود: در نتیجه‌ی این تبلیغات و صحبت‌ها، در دو ماه گذشته 10 میلیون تومان از محل اختصاص هزینه‌های ترحیم و بزرگداشت متوفیات به بهزیستی اهدا شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور در زمینه پیش افتادن این شهرستان در امر ترخیص فرزندان مراکز تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: در یک سال گذشته، با تلاش‌های همکاران در کارشناسی مراکز شبه خانواده‌ی بهزیستی، 70 نفر از کودکان مراکز نگهداری ترخیص شده‌اند که این میزان ترخیص در سطح استان بی‌نظیر است.

علیزاده تعداد فرزندان ترخیص شده در دو سال گذشته را 140 نفر عنوان کرد و افزود: این ترخیص‌ها همه به شکل واگذاری و تحویل به خانواده و فامیل نسبی بوده است در حالی که اگر ترخیص مشابهی در استان وجود داشته باشد به خانواده‌ی جایگزین، امین موقت و یا به صورت‌های دیگر بوده و تعداد کمی به خانواده‌های اصلی و بستگان نسبی تحویل شده‌اند.

وی از افزایش مشارکت‌های مردمی بهزیستی این شهرستان به میزان 400 برابر در سه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: به عنوان مثال در بخش فطریه در سال 87 میزان کمک نقدی جمع‌آوری شده 5 میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال جاری به 76 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور درارتباط با کمک‌گیرندگان حرفه‌ای در بهزیستی اظهار کرد: برای اینکه افراد فرصت‌طلب و حرفه‌ای که نیاز واقعی ندارند و با ترفندهای مختلف از چندین نهاد مختلف کمک دریافت می‌کنند نتوانند از منابع بهزیستی استفاده کنند راه‌کارهایی اندیشیده شده و اگر کسی برای کمک تقاضایی داشته باشد تا وقتی تأیید مددکار مربوطه را نیاورد خدمتی را دریافت نمی‌کند.

علیزاده تصریح کرد: مددکاران نیز موظف‌اند در باره‌ی شخصی که تقاضای کمک می‌کند تحقیق و بررسی لازم را به عمل آورند تا نیات خیرین در مشارکت‌های مردمی که به قصد کمک به نیازمندان واقعی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد مورد عمل قرار گیرد و این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

انتهای پیام/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول