اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در افتتاحیه نهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم مطرح شد

لزوم حمایت دولت از صنعت فرش دستباف قم

خبرگزاری فارس: نهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم با تاکید بر لزوم حمایت دولت از صنعت فرش دستباف قم آغاز به کار کرد.

لزوم حمایت دولت از صنعت فرش دستباف قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم که امروز در تالار بعثت قم برگزار شد گفت: یکی از نقاط برجسته و از مهم‌ترین توانایی‌های اقتصادی کشور، مربوط به صنعت فرش به ویژه فرش دستباف است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با وجود تمام فراز و فرودهایی که این صنعت به ویژه در سال‌های قبل با آن مواجه بوده، صنعت فرش دستباف یکی از نقاط کانونی اقتصاد ایران و از لحاظ سطح درگیری یکی از پر ارتباط‌ترین صنعت‌ها با مردم است.

وی در ادامه با اشاره به هنری که در فرش دستباف به کار رفته است گفت: یکی از میدان‌های وسیع نمایش قدرت هنری کشور که شاید از تمام لحاظ تک و بی‌نظیر باشد همین فرش دستباف است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ضرورت شناسایی و برقراری ارتباط با حوزه‌های فروش جدید در نقاط مختلف جهان گفت: امروز در جهان نقاط مختلفی از لحاظ اقتصادی به قدرت رسیده‌اند که می‌توان با برقراری ارتباط مناسب با این نقاط اقدام به صادرات فرش دستباف کرد.

کرم‌رضا پیریایی استاندار قم نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت وجود اتحاد در میان فعالان صنایع مختلف گفت: از مهمترین مسائلی که می‌تواند موجب ارتقای موقعیت صنعت فرش دستباف استان در میادین کشوری و جهانی شود اتحادی است که در میان مسئولان و دست‌اندرکاران این صنعت وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر حمایت استانداری از صنعت فرش دستباف استان، خطاب به معاون برنامه‌ریزی استانداری گفت: نسبت به انجام مصوبات جلساتی که با مسئولان و اعضای این اتحادیه داشتیم اقدام سریع صورت پذیرد.

در این مراسم همچنین ابوالفضل رجبیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم به ارائه سخنانی در ارتباط با ویژگی‌های فرش دستباف استان نسبت به سایر نقاط کشور پرداخت.

وی یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه را اختصاصی بودن آن برای تولیدکنندگان فرش دستباف استان دانست و گفت: در تمام کشور مرسوم است نمایشگاه‌ها با دعوت از تولیدکنندگان سراسر کشور برگزار شود، این در حالی است که در قم با وجود اینکه فقط تولیدکنندگان قمی حضور دارند باز هم با کمبود فضا و غرفه مواجه هستیم.

یونس عالی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این مراسم به بیان مطالبی در خصوص راهکارهای موفقیت استان در زمینه فرش دستباف و صدور آن به نقاط مختلف جهان پرداخت.

محمدباقر آقاعلیخانی رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این مراسم به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و راهکارهای موفقیت صنعت فرش دستباف استان پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت دولت از صنعت فرش دستباف، در ارتباط با ویژگی‌های این صنعت در استان قم گفت: فرش دستباف استان با توجه به سابقه کوتاه آن در مقایسه با سراسر کشور توانسته بخش مهمی از بازار صادرات این صنعت را به خود اختصاص دهد.

در ادامه این مراسم و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نهمین نمایشگاه صنعت فرش استان قم رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

نهمین نمایشگاه صنعت فرش دستباف استان قم، از امروز تا 29 آبان ماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان قم دائر است.

در این نمایشگاه 75 غرفه در داخل ساختمان نمایشگاه و 45 غرفه در محوطه بیرونی نمایشگاه ایجاد شده و در این غرفه‌ها شرکت‌های تولیدی فرش دستباف استان اقدام به معرفی تولیدات خود می‌کنند.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 20 با حضور در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های استان با دستاوردهای قم در زمینه فرش دستباف آشنا شوند.

انتهای پیام/2258/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول