اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تذکر همگانی نیاز ضروری جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در مقابل آماج حملات فرهنگی دشمن، تذکر همگانی نیاز ضروری جامعه است.

تذکر همگانی نیاز ضروری جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی ظهر امروز در همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن همایش‌های بیمارستان الزهرا (س) این شهر با اشاره به اینکه در علم پزشکی افراد برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمی باید به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرند، اظهار کرد: درباره روح و فکر نیازمند توجه و مراقبت‌های بیشتری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مشکلات و فشارهای بسیاری در زندگی تمام افراد وجود دارد، گفت: با استفاده از آموزه‌های دینی می‌توان فشارهای روحی و روانی را به حداقل رساند.

وی داشتن روح و روان سالم را عامل برطرف شدن بسیاری از مشکلات زندگی دانست و افزود: با تعمیق ارزش‌های اسلامی باید به دنبال تربیت جامعه‌ای بود که دارای فکر بهتری هستند و حضوری مؤثرتر در جامعه دارند.

بهبودی قیام امام حسین (ع) را بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر خواند و بیان کرد: ممکن به تصور برخی افراد  امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور شخصی افراد باشد اما این کار دارای شرایطی است که باید به آن توجه کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از دستورات مهم دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر از تاکیدهای امام خمینی (ره) در وصیتنامه ایشان بوده است.

این مسئول درباره تاکیدهای مقام معظم رهبری در موضوع تذکر لسانی، گفت: علما و مراجع دینی که به مسائل روحی و فکر اهمیت بسیاری می‌دهند اعتقاد دارند که هدایت مردم باید توسط خود مردم صورت گیرد.

وی یکی از مسائل مهم در موضوع امر به معروف و نهی از منکر را حجاب دانست و ابراز کرد: حجاب صرفا به ظاهر نیست و عوامل دیگر مانند نگاه، زبان و گوش نیز باید دارای حجاب باشند.

وی درباره ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اذعان کرد: در قبال بیماران دارای قوانین و مقرراتی هستیم که چیزی غیر از امر به معروف و نهی از منکر نیست.

بهبودی رسیدن به مدارج بالای علمی را سبب بی‌نیازی به مسائل معنوی و دینی ندانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که مورد آماج حملات فرهنگی دشمنان هستیم تذکر همگانی یک نیاز ضروری برای جامعه است.

انتهای پیام/84001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول