اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:

آمر به معروف باید بی‌تکبر باشد

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: آمر به معروف باید برای طرف مقابلش احترام قائل شده و از برخورد از روی غرور و تکبر با مردم به ‌شدت پرهیز کند.

آمر به معروف باید بی‌تکبر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور،‌ حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی صبح امروز در همایش شیوه‌های ترویج فرهنگ تذکر لسانی که در شهرستان کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: آمر به معروف باید برای طرف مقابلش احترام قائل شده و از برخورد از روی غرور و تکبر با مردم به‌ شدت پرهیز کند.

توانایی افزود: واژه‌ها و لحن کلام 45 درصد بر روی افراد تاثیر دارند و درصد مهمی از تاثیرگذاری کلام بر روی مخاطب، به زبان بدن و نوع نگاه محترمانه و همراه با تکریم گوینده کلام بستگی دارد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که اگر یک امر به معروف و نهی از منکر از 10 نفر صادر شود بهتر از آن است که همان توصیه از یک نفر 10 بار صادر شود، گفت: تکرار امر به معروف یا نهی از منکر به دفعات و از سوی اشخاص مختلف، باعث تاثیرگذاری بیشتر آن بر روی فرد مورد خطاب می‌شود.

مدیر پژوهش ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه آمر به معروف باید عامل به معروف باشد، تصریح کرد: آمر به معروف باید از خودش شروع کند و پس از خودسازی، خانواده، خویشاوندان، دوستان، همسایگان و همکاران، نفرات بعدی هستند که باید در صورت لزوم مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرند.

توانایی، حسن خلق را از ضروریات رفتاری یک آمر به معروف دانست و با یادآوری حدیثی از حضرت پیامبر(ص) که فرمود من بهشت را برای سه کس ضمانت می‌کنم، تاکید کرد: کسی که از مشاجره پرهیز کند، هرچند صاحب حق باشد، کسی که حتی به شوخی هم دروغ نگوید و کسی که حسن خلق داشته باشد، گروه‌هایی هستند که به فرموده پیامبر اکرم(ص) داخل بهشت خواهند شد.

انتهای پیام/2700/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول