اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران:

مازندران نیازمند مرکز تخصصی المپیاد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در بخش سخت‌افزاری نیازمند مرکز تخصصی المپیاد در استان هستیم، گفت: با توجه به فراهم بودن زمین به این منظور نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم.

مازندران نیازمند مرکز تخصصی المپیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالرضا شریعت‌نژاد صبح امروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشور که مازندران رتبه نخست این رقابت‌ها را به دست آورد، اظهار داشت: در مسابقات ملی مهارت ما به دنبال کسب عنوان نبودیم.

وی با اشاره به اینکه در رقابت‌ها رویکرد ما نباید ابزاری باشد، ادامه داد: در المپیادها ممکن است به هر نحوی مقام‌ها را جابه‌جا شود ولی کسی نمی‌تواند مهارت جوانان را بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: در سیزدهمین دوره المپیاد ملی مهارت مازندران دارای تیمی یکدست، ماهر، اخلاق‌گرا و با نظم بود و همین عامل سبب برتری ما در این رقابت‌ها شد.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه در روزهایی که مملکت درگیر عدالت‌خواهی و حق‌خواهی است جوانان ایرانی توانمندی‌های خود را در عرصه فناوری به منصه ظهور رساندند، گفت: استکبار و کشورهای استعماری از توانمندی‌های جوانان ما می‌ترسد.

وی حضور پرشور جوانان در رقابت‌های علمی و فناوری را دست مایه خودباوری این اقشار دانست و بیان کرد:  اگر جوانان ما مدال هم نمی‌آوردند، دستشان را می‌بوسیدیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه توانمندی‌های جوانان ما نشان می‌دهد که همتشان نشان از استقلال‌طلبی است، خاطرنشان کرد: جوانان ما به ایرانی بودنشان می‌بالند و هرگز تسلیم قدرت‌های استکباری نمی‌شوند.

شریعت‌نژاد افزود: برترین‌های سیزدهمین دوره المپیاد ملی مهارت هنگام کسب جوایز اذعان داشتند که ما مدال شجاعت را برای مازندران به ارمغان آوردیم.

وی ظرفیت علمی و مهارتی مازندران بالا دانست و ادامه داد: برنامه سه ساله نرم‌افزاری و پنج‌ساله سخت‌افزاری در فنی و حرفه‌ای مازندران پیگیری می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه در فضای نرم‌افزاری تربیت و آموزش مربیان کار بلد و مسلط به قوانین و قواعد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: شناسایی استعداد، مطالعه رشته‌های فناوری و اطلاعات و طراحی آن سبب شد تا مازندران رتبه برتر را کسب کند.

وی ادامه داد: فنی و حرفه‌ای مازندران برای رقابت‌های سه سال آینده برنامه‌ریزی کرده تا در رشته‌های علوم رایانه نیز صاحب کسب رتبه برتر شود.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه در بخش سخت افزاری نیازمند مرکز تخصصی المپیاد هستیم، اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن زمین به این منظور نیازمند حمایت مسئولان استانی هستیم.

وی ادامه داد: مازندران با کسب هفت طلا، سه نقره، پنج برنز و پنج دیپلم افتخار 85 درصد شرکت کننده‌ها حائز رتبه برتر در سیزدهمین دوره رقابت‌های ملی مهارت شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان کرد: آمادگی داریم تا برگزیده‌های ما در اردوی جهانی شرکت کنند و به زودی کارگروهی برای این منظور تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، در این مراسم از 24 مدال‌آور سیزدهمین دوره رقابت‌ها ملی مهارت در مرکز فنی و حرفه‌ای 22 بهمن ساری تجلیل شد.

رقابت‌ها در رشته‌های فناوری اتومبیل، کنترل صنعتی، طراحی صفحات وب، فناوری طراحی گرافیک، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، تاسیسات الکتریکی، رباتیک، آجر چینی، جوشکاری، خیاطی، کاشی‌کاری کف و دیوار، الکترونیک، فناوری، شیرینی‌پزی، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و مدیریت شبکه، کابینت‌سازی چوبی، صافکاری خودرو، مهندسی مکانیک، پلی مکانیک و ... به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/86006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول