اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

بعید می‌دانم استاندار اردبیل برکنار شود/ استیضاح وزیر کشور با 35 امضا

خبرگزاری فارس: نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بعید می‌دانم که استاندار اردبیل به دنبال اظهارات اخیر و اهانتی که به نمایندگان استان اردبیل داشته برکنار شود، اما تذکر جدی گرفته است.

بعید می‌دانم استاندار اردبیل برکنار شود/ استیضاح وزیر کشور با 35 امضا

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار داشت: استاندار اردبیل در حرکت اخیر خود خیلی ناشیانه برخورد کرده و ما توقع نداشتیم این اظهارات را از زبان استانداری بشنویم که تعامل مجتمع نمایندگان استان با استاندار در حد مطلوب است.

وی به دفاع و همراهی مناسب نمایندگان استان از مقام عالی استان در جلسات و پیگیری‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این اظهارات استاندار اردبیل سبب تیرگی روابط شده و به دنبال این درشتی و اهانتی که در حق نمایندگان داشته مجمع نمایندگان استان تصمیم گرفته با این مسئله برخورد کند.

حقیقت‌پور بیان داشت: ما تلاش کردیم از حقوق خود در این رابطه دفاع کنیم لذا احساس می‌کنیم شرایطی پیش آمده که روابط تیره و تار شده و گله‌گذاری‌های واقعی از مقام عالی استان به وجود آمده است.

این مسئول افزود: کار به جایی رسیده که طرح استیضاح وزیر کشور مطرح است و تا دیروز 35 امضا در این رابطه جمع‌آوری شده بود در صورتی که با 10 امضا می‌توان استیضاح را انجام داد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی در وزارت کشور نیز از این مسئله ناراحت هستند و احتمالاً برخورد جدی با استاندار اردبیل صورت بگیرد که البته برکناری او بعید به نظر می‌رسد.

رئیس‌جمهور هفته آینده برای پاسخگویی به سئوالات در مجلس حاضر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما انتظار داشتیم چنین وضعیتی پیش نمی‌آمد و شرایط طوری جلو می‌رفت تا سئوال از رئیس جمهور در قاعده و قواره آرام‌تری انجام می‌شد.

حقیقت‌پور در پاسخ به سئوالی در خصوص سرانجام طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: طرح سئوال به صورت جدی مطرح است و هفته آینده رئیس جمهور به مجلس می‌آید تا پاسخی به سئوال نمایندگان مردم بدهد.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس ادامه داد: در این شرایط دو اتفاق رخ خواهد داد که اتفاق اول نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور قانع می‌شوند و نسبت به آن تمکین خواهند کرد و یا پاسخ قانع کننده نخواهد بود و آن موقع نمایندگان حق دارند که رای‌گیری کنند که اگر این موضوع رای نیاورد به رئیس جمهور اخطار دهند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: اخطار نمایندگان نشانگر این مسئله است که رئیس جمهور در سیاست اقتصادی و ارزی درست عمل نکرده و زمینه فقر و بیکاری را به وجود آورده است.

حقیقت‌پور در پایان اذعان داشت: در این مسئله مردم نیز می‌دانند که مجلس نخوابیده بلکه پیگیر موضوع است و اگر اشکالی در روند اقدامات اقتصادی دولت ببیند با پیشنهاد سازنده در صدد رفع آن است تا وضعیت بدتر از این نشود.

انتهای پیام/62001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول