اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

استیضاح وزرا به صلاح کشور نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در این برهه استیضاح وزرا به صلاح نیست، به دلیل اینکه دولت در پایان راه خود است و استیضاح‌ها نمی‌تواند سودی برای مردم داشته باشد.

استیضاح وزرا به صلاح کشور  نیست

الهیار ملکشاهی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در کوهدشت در پاسخ سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اختلاف بین قوا چه پیامدهای را به دنبال دارد، گفت: اختلاف در هر برهه زمانی پیامد منفی به دنبال دارد، به خصوص در بین قوا و مدیران قوا باید تلاش کنند، اقداماتی که تنش‌زا هستند، را حذف کنند.

مدیریت اقتصادی ضعیف حاکم بر جامعه باید توسط دولت تقویت شود

وی در رابطه با گرانی‌های اخیر اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مرتبا در حال رایزنی با دولت در جلسه‌های غیر رسمی و غیر علنی است که بتواند یک راهکار پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از گرانی‌ها مربوط به  وضعیت جهانی است و بخشی از آن مربوط به بحث مدیریتی است که باید مدیریت اقتصادی ضعیفی که حاکم است، تقویت یابد و دولت باید در این زمینه تلاش خود را انجام دهد، مجلس نیز در حال تفحص و پیدا کردن یک راه حل مناسب است.

استیضاح وزراء در این برهه از زمان به صلاح نیست

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در رابطه با صلاح بودن یا نبودن استیضاح وزرا گفت: استیضاح وزراء به ضرر نظام نیست اما، در این برهه استیضاح وزراء به صلاح نیست، چون که دولت در پایان راه خود است و تنها چند ماه به پایان آن مانده و استیضاح و حذف یک وزیر و برقراری مجدد مدیریت در یک وزارتخانه نمی‌تواند سودی برای مردم داشته باشد و به همین خاطر بنده راجع به استیضاح وزرا در این برهه موافق نیستم، هر چند که استیضاح حق مجلس است و کار بسیار مثبتی در جهت نظارت است، اما در این مقطع اثر مثبتی برای مردم ندارد و به همین خاطر بنده هیچ‌کدام از استیضاح‌های وزراء را امضا نکرده‌ام.

*اعتبار تخصیص داده شده به سد معشوره کوهدشت ناچیز است

وی به مشکلات حوزه انتخاباتی خود در شهرستان کوهدشت از جمله در رابطه با سد معشوره و وضعیت این سد گفت: این پروژه به صورت 10 درصد دولت و 90 درصد مجری مصوب شده که مجری آن قرارگاه خاتم است.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه حدود یک سال است که آغاز به کار شده است و مقداری از کار آن هم پیش رفته اما اعتبارات آن بسیار پایین است و با این روند تصویب اعتبار برای این پروژه شاید 20 سال کار به طول بکشد.

ملکشاهی در خصوص اقدامات انجام شده برای پیگیری این پروژه ملی اظهار داشت: تاکنون چندین بار با استاندار، وزیر نیرو و معاون وزیر نیرو جلسه داشته‌ام و راجع به بحث افزایش اعتبار و جذب اعتبار برای این پروژه در سال آینده رایزنی شده است.

وی احتمال جذب اعتبار در سال جاری را بسیار کم دانستند چرا که اعتبارات امسال به پروژه‌های مربوطه  تخصیص داده شده‌اند.

محور رومشکان به زیرتنگ سیاب به زودی آجرایی می‌شود

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی درباره انارستان‌های کوهدشت و مسیرهای دسترسی به انارستان و منطقه زیرتنگ سیاب به خصوص مسیر رومشکان به زیرتنگ سیاب کوهدشت گفت: مسیر رومشکان به منطقه زیرتنگ سیاب به طول 18 کیلومترهم اکنون دارای اعتبار بوده و عملیات ساخت این مسیر به زودی اجرای می‌شود.

وی همچنین در رابطه با صادرات انار و مشکلات مربوط به صادرات این محصول با ارزش اظهار داشت: متاسفانه قبلا اقدام خاصی در این رابطه صورت نگرفته و حتی انار سیاب تحت عنوان ساوه صادر می‌شده است، اما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم و در رابطه با مشکلات صادرات این محصول شایسته این منطقه تلاش می‌کنیم.

محور خرم‌آباد به کوهدشت جزو مهرماندگار قرار گرفت

ملکشاهی در ادامه در خصوص چهار خطه کردن محور خرم‌آباد به کوهدشت و جز طرح مهر ماندگار بودن این پروژه گفت: این پروژه بیش از 10 سال است که مطرح شده است، ولی متاسفانه تا امسال حدود 15 درصد آن عملیاتی شده است و نیز چهار خطه خرم آباد به کوهدشت جز طرح مهر ماندگار نبود که با تلاش فراوان و رایزنی‌های زیاد با استاندار و وزیر راه و شهرسازی، خوشبختانه جز مهرماندگار تصویب شد و برای آن نزدیک به 70 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد و هم اکنون در حال اجراست که امیدواریم با رایزنی‌های انجام گرفته اعتبارات به موقع اختصاص یابد و این پروژه نیز به موقع تحویل داده شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل بیکاری در استان لرستان و به خصوص شهرستان کوهدشت گفت: در رابطه با بیکاری متاسفانه شهرستان کوهدشت جزو شهرهایی است که در کشور دارای رتبه‌های اول است و در این شهر زمینه اشتغال و امیدواری برای جوانان وجود ندارد.

وی برای رفع این معضل و به حداقل رساندن آن در استان لرستان و شهرستان کوهدشت اظهار داشت: ما در حال رایزنی با بانک‌های مهم کشور و بخش خصوصی هستیم و امیدواریم بتوانیم با ورود بخش خصوصی در کوهدشت یک فضای مناسب برای اشتغال جوانان ایجاد کنیم.

ملکشاهی در ادامه افزود: از دولت درخواست کردیم که اجرای اصل 44 را در استان لرستان به مدت پنج سال متوقف کند که دولت نیز بتواند در استان لرستان سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول