اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

هویت هر کشور ریشه در پیشینه آن ملت دارد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به روز 25 آبان، نماد حماسه و ایثار استان اصفهان گفت: هویت هر کشور ریشه در پیشینه ملت آن دارد.

هویت هر کشور ریشه در پیشینه آن ملت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جواد پورحسینی بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره 25 آبان در دبیرستان هاتف با بیان اینکه این دبیرستان یکی از پر افتخارترین دبیرستان‌های استان در این زمینه است، اظهار کرد: تا سال 59 این مدرسه تنها پنج شهید داشت و امروز بالغ بر 160 شهید دارد که این امر نشان‌دهنده آن است که دبیرستان شهدای هاتف یکی از پر افتخارترین دبیرستان‌های شهر اصفهان است.

وی با یادآوری تشییع شهدای مدرسه هاتف در سال 61 تصریح کرد: روز 25 آبان که قرار بود پیکر این 15 شهید دانش‌آموز تشییع شود مدرسه مملو از جمعیت شده بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در طول 50 سال فعالیت این مدرسه تصویر 15 تابوت در محوطه مدرسه بی‌سابقه است و بعید می‌دانم که دیگر بار در تاریخ این واحد آموزشی تکرار شود.

پورحسینی با اشاره به دوستی و شهادت دو شهید دانش‌آموز مدرسه شهدای هاتف ادامه داد: دانش‌آموزان کم سن و سال در دهه 60 بصیر، فهیم و آگاه به زمان بودند، آنها به وظیفه خود عمل کردند و ابدی و ماندگار شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اسامی شهدا نیز در حال محو شدن است، گفت: هدف از برگزاری یادواره فقط ذکر و یاد شهدا نیست بلکه امروز باید وظیفه خود را شناسایی و به آن عمل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: امروز بازخوانی سرگذشت، وصایا و مشی شهدا و اقتدا به آنها وظیفه ماست و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که شهدا را الگوی جوانان معرفی کردند، لازم است این اسطوره‌های کشورمان را سرمشق خود قرار دهیم.

به گزارش فارس سید مجید عاملیان مدیرکل آموزش پرورش استان اصفهان، محمدرضا رجایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مسئولان ناحیه چهار آموزش و پرورش و جمعی از پیشکسوتان فرهنگی در این مراسم حضور داشتند و سید احمد موسوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان و رضا جدیدی رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان به بیان خاطراتی درباره شهدا پرداختند.

انتهای پیام/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول