اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاریو: تهدیدات قاهره، تل‌آویو را مجبور به آتش‌بس در غزه کرد

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که تهدیدات مصر برای فراخوانی سفیر خود از تل‌آویو، رژیم صهیونیستی را به برقراری آتش‌بس در غزه مجبور کرد.

معاریو: تهدیدات قاهره، تل‌آویو را مجبور به آتش‌بس در غزه کرد

به گزارش فارس، معاریو نوشت یکی از عواملی که باعث شد اسرائیل به برقراری آتش‌بس تن دهد، تهدیدات مصر مبنی بر تعلیق روابط دیپلماتیک با این رژیم و فراخوانی سفیر خود از تل‌آویو در صورت حمله نظامی به نوار غزه بود.

به نوشته این روزنامه همچنین میانجی‌گری مصر موجب دستیابی به توافقنامه برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه شد و همین باعث شد که کابینه امنیتی اسرائیل به برقراری آتش‌بس رأی دهد.

بر اساس این گزارش مصر توانسته است پس از تماس‌های مستمر به توافق آتش‌بس بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دست یابد و این به نفع مصر نیز هست زیرا این کشور در حال حاضر به اوضاع داخلی خود سرگرم است.

مسئولان مصری گفتند «نادر العصا» که پیش از این سرکنسول مصر در اسرائیل بوده است، میانجی‌گری برای دستیابی به آتش‌بس را بر عهده داشت زیرا وی از روابط بسیار خوبی با مسئولان سیاسی و امنیتی اسرائیل برخوردار است و در جریان تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل برای آزادی«گلعاد شالیت» نیز دست داشت.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شب گذشته پس از بررسی‌های لازم با برقراری آتش‌بس در نوار غزه در صورت بازگشت آرامش به منطقه جنوبی موافقت کرد. 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول