اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماز ظهر عاشورا در دشتی برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با عاشورای حسینی در سراسر شهرستان دشتی نماز ظهر عاشورا به جماعت با شکوه خاصی برگزار شد.

نماز ظهر عاشورا در دشتی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی شهرستان دشتی در تاسوعا و عاشورای حسینی همچون سراسر میهن اسلامیمان غرق در ماتم و عزا بود و عزاداران حسینی با نوحه خوانی و مصیبت‌خوانی در عزای امام حسین و یارانش به عزاداری مشغول بودند.
دسته‌های عزاداری در خیابان‌های شهر پس از نماز ظهر عاشورا راه افتاده وبا زنجیر زنی و سینه‌زنی در مصیبت امام حسین و واقعه روز عاشورا عزاداری می‌کنند.
در مسجد امیرالمومنین (ع) خورموج نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه خورموج برگزارشد.
حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح پس از برگزاری نماز عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: پیامبر اکرم فرموده؛ برای فرزندم امام حسین حرارت و گرمی در دل مومنین خداوند ایجاد می‌کند و تا قیام قیامت این حرارت و گرمی به سردی نمی‌گراید و ما این حقیقت مطلب را با تمام وجود لمس می‌کنیم.
وی ادامه داد: در هر سال که از حسینیه‌ها، مساجد و تکایا سرکشی می‌کنم به عینه این موضوع را مشاهده کردم و هر سال با شکوه‌تر از گذشته مراسم عاشورا برگزار می‌شود واین نیست مگر این که امام حسین (ع) جایگاه ویژه‌ای در دل مومنین دارد.
مصلح افزود: امام حسین نیاز به ترویج و تبلیغ ندارد و حتی هیئت‌های غیر رسمی مذهبی نیز خودجوش وبا دعوت از روحانیون مراسم‌های منظمی برگزار کردند.
امام جمعه خورموج اضافه کرد: با وجود تکایا و هیئت‌های مذهبی اما 30 مسجدی که در خورموج وجود داشته در سرکشی خود بنده شاهد بوده‌ام که مملو از جمعیت بوده است.
مصلح تصریح کرد: شخصیت و فداکاری امام حسین (ع) و نبرد 72 تن در برابر حداقل 30 هزار نفر و موقعیت زمانی خاصی که می‌رفت اسلام در خطر بیفتد و ولایت فرزند پیامبر تبدیل به سلطنت موروثی شده بود و در این موقعیت اگر امام حسین قیام نمی‌کرد فاتحه اسلام خوانده شده بود.
وی ادامه داد: به تعبیر امام خمینی که الگویشان امام حسین (ع) بود بر این باور بودند که خون بر شمشیر پیروز است و امروز هم در جهان اسلام و کل جوامع مستضعفین و به تعبیر کسانی که در برابر ابرقدرت‌ها بلند شده‌اند راهش این است که اراده و ایمان بر همه چیز غالب است و امام حسین این را ثابت کردند.
مصلح گفت: جنگ تنها جنگ نظامی نیست وامروز جنگ نرم فرهنگی، باورها و اعتقادات است و در این صحنه هم قطعا خداوند دست ما را می‌گیرد و به پیروزی می‌رساند و هر آن گونه نقشه‌هایی که علیه ما طرح‌ریزی کرده‌اند به خودشان باز می‌گردد.
وی ادامه داد: در طول 30 سال گذشته ما در تحریم اقتصادی بوده‌ایم ولی امروز مردم اروپا و آمریکا علیه کشورهای سرمایه‌داری راهپیمایی می‌کنند واین نشان می‌دهد دولت‌هایی که تنها متکی به سرمایه و چپاول هستند مورد غضب الهی قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول