اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خواستار شد

آسیب‌شناسی علت کاهش تمایل مردم به وقف

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع‌ انسانی استاندار کردستان خواستار آسیب‌شناسی علت کاهش تمایل مردم به سنت وقف شد.

آسیب‌شناسی علت کاهش تمایل مردم به وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، موسی مرادیانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در سنندج، اظهار کرد: وقف از جمله مواردی است که از قبل اسلام هم در تمامی دنیا مرسوم بوده است.

وی به تفاوت وقف در کشورهای اسلامی با سایر جوامع اشاره کرد و بیان داشت: وقف در کشورهای اسلامی برای رضای خداوند متعال صورت می‌گیرد در صورتیکه در سایر جوامع در این راستا انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اصل اموال وقفی همواره ثابت می‌ماند و برکات ارزشمند این اموال در راستای نیت واقفان هزینه‌ می‌شود.

معاون توسعه و منابع‌ انسانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هر روز در کشورمان شاهد فعالیت خیّران در عرصه مدرسه‌سازی، کمک به نیازمندان، ساخت بیمارستان و غیره هستیم و در این میان متاسفانه وقف به مورد غفلت و فراموشی واقع شده است.

مرادیانی بر ترویج و گسترش فرهنگ وقف در بین مردم تاکید کرد و از مسئولان این عرصه خواست با اتخاذ روش‌های  مفید و تاثیرگذار و برنامه‌ریزی اساسی در این مسیر گام‌های موثر بیشتری بردارند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید با احساس مسئولیت بیشتر به دنبال آسیب‌شناسی کاهش تمایل و استقبال مردم به وقف باشند.

وی از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خواست مانع کارها و اقدامات خیرخواهانه سایر ادارات و نهاد‌ها نشود.

معاون توسعه و منابع‌ انسانی استاندار کردستان تصریح کرد: اگر مزرعه‌ای در گذشته وقف شده، امروز با توجه به شرایط و نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده باید به جاده و غیره تغییر کاربری داده شود؛ لازم است اوقاف در این رابطه مانع کار ادارات مربوطه نشوند.

مرادیانی اضافه کرد: یکی از موارد مهم در اداره‌کل اوقاف، هزینه‌کرد درآمدهای حاصله از موقوفات است که باید در مسیر صحیح و اصولی آن هزینه شود.

وی در پایان بر اطلاع‌رسانی عملکرد اداره‌کل اوقاف استان تاکید کرد و افزود: باید مردم همواره از نحوه هزینه‌کرد اموال وقفی و سایر برنامه‌ها و سیاست‌های این اداره‌کل اطلاع و آگاهی داشته باشند و برای تحقق این امر نیز باید با رسانه‌های استان تعامل و ارتباط خوبی برقرار شود.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول