اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 آبانماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در شیراز

خبرگزاری فارس: دوازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی یکشنبه 28 آبانماه جاری به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس برگزار می‌شود.

برگزاری آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این آیین که با حضور پژوهشگران داخلی و مهمانان خارجی از جمله «مشیر‌الحسن» رئیس آرشیو ملی هندوستان و شخصیت‌های برجسته از تونس، پاکستان و افغانستان برگزار خواهد شد، از فعالان حوزه نسخ خطی در سال گذشته تقدیر می‌شود.

آیت‌الله شیخ رضا استادی مقدم (تهرانی)، محمدباقر حجتی و زنده‌یاد ضیاءالدین بن‌حاج شیخ یوسف مشهور به ابن یوسف شیرازی (حدائق) از جمله شخصیت‌های علمی برجسته و نسخه پژوهانی هستند که در این آیین بزرگداشت از آنان تجلیل می‌شود.

همچنین قرار است در دوازدهمین آیین بزرگداشت نسخ خطی از مؤلفان آثار برگزیده علمی مرتبط با نسخ خطی منتشر شده در سال 1390 اعم از کتاب، مقاله و پایان‌نامه و مرمت‌کاران نمونه و دیگر حامیان نسخه‌های خطی تقدیر شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، 134کتاب، 310 مقاله پژوهشی، 25 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری و دو طرح پژوهشی در موضوع فهرست‌ویسی و نسخ خطی توسط هیئت داوران مورد بررسی و داوری قرارگرفته و برگزیدگان آنها معرفی می‌شوند.    

همزمان با برگزاری این مراسم دو نمایشگاه نیز برپا می‌شود و تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی مرکز فارس و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امضا می‌شود.

از دیگر برنامه‌های جنبی این آیین، برگزاری کارگاه سازماندهی آموزش‌دیدگان برنامه حافظه جهانی است که در سالن نور آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود.

دوازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی ساعت هشت صبح در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول