اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میاندوآب:

کارخانه فرآوری سنگ معدن در میاندوآب احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار میاندوآب گفت: کارخانه فرآوری سنگ معدن در میاندوآب در حال اخذ مجوزهای لازم برای احداث است.

کارخانه فرآوری سنگ معدن در میاندوآب احداث می‌شود

حمید جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از لحاظ وجود معادن، غنی است به طوری که مسیر معادن از شمال استان تا جنوب کشیده شده است.

وی با اشاره به تعداد معادن موجود در شهرستان میاندوآب، تصریح کرد: 17 معدن فعال در میاندوآب وجود دارد که از این تعداد 12 معدن به طور دائم و پنج معدن دیگر به صورت فصلی در حال فعالیت هستند.

جلالی با بیان اینکه بسیاری از مردم بومی منطقه در معادن میاندوآب شاغل هستند، گفت: 200 نفر به طور مستقیم در معادن مشغول به کار هستند.

فرماندار میاندوآب با اشاره به فرآوری، حمل و نقل و فروش سنگ های معدنی، خاطرنشان کرد: بیش از 400 نفر در این بخش‌ها به طور غیرمستقیم اشتغال دارند.

وی افزود: بسیاری از معادن میاندوآب، معادن سنگ‌های تزئینی هستند و پروانه اکتشاف گوگرد، آهن و مس صادر شده است.

جلالی عمده مشکل موجود در بخش معادن استان را نبود کارخانه فرآوری سنگ معدن عنوان کرد و گفت: سنگ‌های معدن استخراج شده برای فرآوری به سایر استان‌های کشور از جمله اصفهان فرستاده می‌شوند که این کار سبب بالا رفتن ارزش افزوده محصولات نهایی معادن می‌شود.

فرماندار میاندوآب به برنامه‌ها و کارهای انجام شده در ارتباط با احداث کارخانه فرآوری سنگ معدن میاندوآب اشاره کرد و گفت: در این خصوص سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند، دعوت شده‌اند و در شرف اخذ پروانه هستیم.

وی احداث کارخانه فرآوری سنگ معدن در میاندوآب را گام بلندی در راستای رونق اقتصاد آذربایجان‌غربی عنوان کرد و تصریح کرد: به دلیل وجود منابع طبیعی و معادن غنی در استان، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این منابع ضروری است.

انتهای پیام/61001/ح/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول