اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوجبلاغ تأکید کرد

ضرورت توسعه اشتغالزایی در روستاها

خبرگزاری فارس: فرماندار ساوجبلاغ بر توسعه اشتغالزایی در روستاها تأکید کرد.

ضرورت توسعه اشتغالزایی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ علی حدادی ظهر امروز در همایش دهیاران در این شهرستان اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که اشتغال روستاییان نیز پایدار بماند.

وی ادامه داد: با توجه به روند مهاجرت‌ها و افزایش جمعیت شهری باید تدابیر لازم برای کاهش مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به شهرها انجام شود.

این مسئول با بیان این که اگر روستاییان اشتغال لازم و درآمد کافی داشته باشند در همان روستای خود مشغول به کار خواهند شد افزود: متأسفانه نبود کار و بیکاری یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها است.

حدادی ادامه داد: البته مهاجرت به شهرها مشکلات روستاییان را دوچندان می‌کند چرا که تورم،‌ نداشتن مسکن و شغل مناسب این افراد را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

وی ایجاد شغل‌های کاذب و درآمد ناپایدار را از دیگر مسائلی عنوان کرد که روستاییان با مهاجرت به شهرها با آن مواجه می‌شوند.

فرماندار ساوجبلاغ تأکید کرد: اگر مسئولان اشتغالزایی را در روستاها رونق داده و درآمد پایدار و مکفی را برای روستاییان در نظر بگیرند علاوه بر کاهش روند مهاجرت‌های بی‌رویه شاهد رونق محصولات کشاورزی و همچنین آبادانی روستاها نیز خواهیم بود.

حدادی گفت: روستاهای این شهرستان دارای توانایی‌هایی بسیاری در بخش تولید محصولات کشاورزی است لذا با کمی توجه بیشتر به روستاییان و رفع معضلات و مشکلات آنان می‌توانیم گامی اساسی در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداریم.

وی توسعه روستاها را مهم ارزیابی کرد و گفت: رونق روستاها سبب می‌شود تا شهرها نیز به سمت توسعه و پیشرفت سوق داده شوند.

حدادی گفت: ایجاد مدرسه، مراکز فرهنگی آموزشی و ورزشی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در روستاها انجام شود تا علاوه بر پیشرفت روستاها،‌ به سمت ارتقای فرهنگی عمومی در این مناطق نیز گام برداشته شود.

وی ادامه داد: البته در دولت نهم و دهم خدمات شایسته‌ای به منظور توسعه روستاها انجام شد و امروز شاهد توسعه و آبادانی بسیاری از بخش‌های محروم در شهرهای مختلف هستیم.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: مسئولان شهرستانی نیز باید همپای دولت خدمات را به روستاها توسعه دهند تا مشکلات روستاییان مرتفع شود.

انتهای پیام/2302/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول