اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال

بخش پیوند کلیه در اراک راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امیر‌المؤمنین(ع) اراک از راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در این بیمارستان تا پایان سال جاری خبر داد.

بخش پیوند کلیه در اراک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیامک راکعی در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده بودن فضای فیزیکی و نیروی انسانی متخصص این بخش اظهار داشت: قرار بود این بخش تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسد اما کمبود اعتبار برای خرید یک دستگاه دیالیز پیشرفته سبب شده این بخش کار خود را شروع نکند.

وی افزود: به منظور راه‌اندازی این بخش جراح متخصص جذب شده و پرستاران نیز برای این کار دوره‌های خاص را گذرانده‌ و آماده‌‌اند تا زمان بهره‌برداری از این بخش در خدمت شهروندان باشند. 

*راه‌اندازی بخش کلیه نیازمند یک دستگاه دیالیز است

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اراک با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی بخش کلیه به یک دستگاه پیشرفته دیالیز و دو دستگاه میکروسکوپ که حدودا 100 میلیون تومان می‌باشد نیاز است اضافه کرد: متاسفانه بیمارستان توانایی خرید این دستگاه را ندارد، اما خیرین خوب اراکی قرار است در خرید این دستگاه بیمارستان را یاری کنند.

راکعی با اشاره به اینکه بخش درمانی استان از کمبود اعتبار برای به روزرسانی تجهیزات و امور درمانی رنج می‌برد تصریح کرد: با به‌روزرسانی تجهیزات و امور درمانی می‌توان خدمات بهتر و سریع‌تر به همشهریان استان ارایه داد.

راکعی با تشکر و قدردانی از کمک همیشگی خیرین، از صنایع استان نیز که بخش اعظمی از استان را شامل می‌شوند درخواست کمک کرد.

وی افزود: بخش اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شده و تمامی امور آن دارای امکانات نوین و کاملی است و از نظر اورژانس داخلی، قوی‌ترین اورژانس داخلی در سطح استان به شمار می‌رود و تنها نیازمند یک دستگاه سی‌تی‌اسکن می‌باشد که چنانچه این دستگاه به این مجموعه اضافه شود به یک اورژانس کامل تبدیل خواهد شد و در این صورت است که می‌تواند با ارایه خدمات تخصصی اورژانسی، بار ترافیکی بیش از اندازه اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) را کاهش دهد.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امیر‌المؤمنین اراک بیان کرد: بیمارستان دستگاه سی‌تی‌اسکن را خریداری کرده اما با توجه به شرایط تحریم وارد کردن این دستگاه به کشور به تعویق افتاده است.

*کسب همزمان 3 استاندارد بین‌المللی بیمارستان امیرالمؤمنین اراک

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اراک گفت: بیمارستان امیرالمؤمنین اراک برای نخستین بار در کشور موفق به کسب سه استاندارد بین‌المللی در یک مقطع زمانی شد.

راکعی اظهار داشت: این استانداردها در سه حوزه مدیریت کیفی، مدیریت ایمنی و مدیریت آموزشی توسط شرکت اینسرت آلمان به بیمارستان امیرالمؤمنین اراک ارائه شده است.

وی تصریح کرد: استاندارد مدیریت کیفی بیانگر سیستم مدیریتی مناسب با هدف ارایه خدمات به بیماران و ارباب رجوع به منظور رضایتمندی بیشتر آنان در هنگام ترک بیمارستان است که پیشگیری از وقوع هر گونه عدم تطابق در اجرای تعهدات از نقطه نظر ویژگی‌های کیفی از طریق برنامه‌ریزی، سازماندهی و تامین منابع، به کارگیری کارکنان متعهد و ذیصلاح و ارتقاء سطح دانش و توانایی آن‌ها با استفاده از روش‌های آموزش، ایجاد فرآیند به منظور دریافت، رسیدگی و بررسی شکایات و نظرات بیماران و همراهان بخشی از این موارد را تشکیل می‌دهد.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اراک کسب استاندارد مدیریت آموزش را دومین رسالت این مرکز آموزشی و درمانی به منظور بهبود کیفیت آموزشی در بالاترین سطح بیمارستان‌های آموزشی درمانی عنوان کرد.

راکعی ادامه داد: استاندار بین‌المللی ایمنی را مهم‌ترین استانداردی دانست که این بیمارستان کسب کرده است و هدف آن به کارگیری راهکارهای مشخص در زمینه محدود کردن خطرات و تقویت بخش ایمنی بیمارستان‌ برای کارکنان، بیماران و همراهان آن‌ها است.

*نیاز درمان تخصصی مردم اراک و استان‌های همجوار برطرف شده است

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اراک گفت: این بیمارستان با وجود بخش فیزیوتراپی، دیالیز، سونوگرافی، آزمایشگاه و بانک خون در حوزه خدمات پاراکلینیکی خدمات ارزنده‌ای به بیماران ارایه می‌کند و مردم این شهر برای استفاده از این خدمات نیازی به رفتن به شهرهای دیگر را ندارند.

راکعی اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز تخصصی و فوق تخصصی که دارای بخش‌های بستری آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، جراحی، تالارهای عمل  شامل آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، آی سی یو، قلب باز و اتاق عمل جنرال، داخلی، قلب، ریه، گوارش، غدد و ... است، بسیاری از نیازهای مردم این شهر و شهرهای مجاور را برطرف ساخته است.  

وی خاطر نشان ساخت: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) اراک با داشتن 224 تخت بیمارستانی در پنج طبقه یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی کشور است که در سال 1387 به بهره‌برداری رسید و در نوع خود یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های غرب کشور به شمار می‌رود.

در پایان خبرنگاران از بخش‌های مختلف بیمارستان بازدید کردند و در جریان چگونگی ارایه خدمات این بیمارستان قرار گرفتند.

انتهای پیام/187001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول