اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور ناجا:

دفترچه رانندگان مقصر در سوانح منجر به فوت باطل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: دفترچه رانندگی، مقصران در سوانح دستگاه‌های جمعی یعنی اتوبوس و مینی‌بوس به صورت دائمی باطل می‌شود.

دفترچه رانندگان مقصر در سوانح منجر به فوت باطل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان ایلام اظهار داشت: در صورتیکه یک راننده وسیله عمومی از جمله اتوبوس در یک سانحه رانندگی مقصر باشد و آن حادثه منجر به کشته و زخمی شدن مسافران شود دفترچه رانندگی او برای همیشه باطل می‌شود.

وی ادامه داد: حتی اگر این راننده خاطی یک تصادف در کارنامه خود داشته باشد دفترچه رانندگی او باطل و حق رانندگی وسایط نقلیه عمومی را ندارد.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: اگر تعاونی‌های حمل و نقل عمومی نیز چهار تصادف در کارنامه آنها وجود داشته که این چهار تصادف منجر به فوت و جرح شده باشد پروانه تعاونی برای دائم لغو می‌شود.

مومنی تصریح کرد: اگر هم یک یا دو تصادف داشته باشند پروانه فعالیت آنها به مدت یک تا دوسال لغو و جریمه خواهند شد اما این سوانح به چهار مورد برسد قطعا پروانه آنها باطل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: از تلاش‌های و همراهی اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و سایت‌ها با نیروی انتظامی صمیمانه سپاسگزارم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان همکار یاد می‌کند چون معتقد هستیم اگر این همکاری و تعامل نباشد هرگز نمی‌توانیم در کارهایمان موفق باشیم چرا که معتقد هستیم موضوع ترافیک یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن مولفه فرهنگی است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: مهم‌ترین بخش ترافیک تنها کار اطلاع‌رسانی، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک است که بخش عمده آن بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است که صمیمانه از این همکاری سپاسگزاری می‌کنم.

مومنی تصریح کرد: گزارشی که همکارانم از استان ایلام دادند گزارش مطلوبی در حوزه ترافیک بوده که جای تحسین دارد.

*تلفات رانندگی در ایلام روبه کاهش است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: چند سالی است که تلفات رانندگی در استان ایلام روبه کاهش است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال هم بیش از 10 درصد از میزان تلفات رانندگی در استان ایلام کاسته شده است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: ما در کشور کاهش تلفات حدود شش درصد است که در استان ایلام با وجود کاهش تلفات در سال‌های گذشته امسال نیز تلفات کاهش یافته است.

مومنی تصریح کرد: هرچه‌قدر در حوزه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی فعالیت شود میزان سوانح رانندگی در کشور کاسته می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در دنیا به ازای هر 10 هزار نفر 10 هزار وسیله نقلیه 5/7 نفر کشته می‌شوند.

 *25 هزار نفر در سال 85 در سوانح رانندگی جان سپردند

وی ادامه داد: در ایران هم به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 1/8 جان خود را از دست می‌دهند، در سال 85 با 7 میلیون خودرو نزدیک به 25 هزار کشته در جاده‌های کشور داشتیم. 

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: اکنون تعداد کشته‌ها در کشور به 20 هزار نفر رسیده و تعداد خودروها نیز 15 میلیون دستگاه شده است.

مومنی تصریح کرد: با نگاهی اجمالی به این آمار می‌توان دریافت با وجود افزایش دو برابری تعداد خودروها در کشور اما تعداد کشته‌ها  5 هزار نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در سال 85 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 23 مرگ در کشور رخ می‌داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کشته از 25 به 1/8 رسیده است که کار بسیار بزرگی است.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: قانون جدید راهنمایی و رانندگی هم ظرفیت‌های خوبی ارائه کرده که با استفاده از این ظرفیت‌ها و پیگیری حق مردم می‌توان ترافیک را ساماندهی کرد.

انتهای پیام/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول