اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

اختصاص 32 میلیارد ریال اعتبارات ملی برای طرح‌های آبخیزداری در دشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با اختصاص 30 میلیارد ریال برای اجرا و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای مطالعه طرح‌های مختلف آبخیزداری در شهرستان دشت موافقت کرد.

اختصاص 32 میلیارد ریال اعتبارات ملی برای طرح‌های آبخیزداری در دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی سید علی هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با وجود ظرفیت‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، آبخیزداری شهرستان دشتی در سطح استان بوشهر شاخص است.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های آبخیزداری به نام حوزه آبخیزداری مند با مساحت 48 هزار کیلومتر مربع است که 15 درصد آن در شهرستان دشتی واقع شده است.

این مسئول یادآور شد: حوزه‌های آبخیز دشت پلنگ، شوردشتی، سناو باغان به ترتیب با سقف 3 هزار و 60، یک هزار و 600، 300 و 960 کیلومتر مربع هستند که در این شهرستان واقع است.

هاشمی افزود: متوسط فرسایش جهانی خاک 12 تن در هکتار به طور سالانه است این در حالی است که این رقم در کشور ما به 20 تن در سال می‌رسد.

وی افزود: مطالعات تخصصی در 50 درصد از حوزه‌های آبخیز شهرستان دشتی انجام شده و برنامه‌های آتی هم تهیه شده که به فضل الهی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز در این زمینه پیش خواهیم رفت.

هاشمی با اشاره به تاکید استاندار بوشهر مبنی بر اینکه همه مدیران و فرمانداران باید بسیج شوند و در جذب بودجه و اعتبارات ملی تلاش کنند، گفت: در سفر اخیر به تهران در دیدار با مهندس اورنگی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اختصاص 30 میلیارد ریال برای اجرا و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای مطالعه طرح‌های مختلف آبخیزداری در شهرستان دشتی موافقت شد.

انتهای پیام/66001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول