اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد

برگزاری طرح ولایت استانی در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: نخستین همایش تداوم طرح ولایت استانی سال 91 با حضور دانش‌آموختگان این طرح از هفتم آذر ماه در قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری طرح ولایت استانی در قزوین

مهدی برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: همایش نخستین تداوم طرح ولایت استانی سال 91 با حضور دانش‌آموختگان این طرح و خانواده‌های آنان در هفتم آذر ماه در قزوین برپا می‌شود.

وی برگزاری طرح ولایت را از جمله برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی عنوان و بیان کرد: هر ساله این طرح در بین دانشجویان بسیجی در دانشگاه برگزار می‌شود و امسال نیز طرح فوق برگزار شده است.

برزگر با بیان اینکه استقبال دانشجویان از طرح ولایت کشوری بسیار چشم‌گیر است، افزود: سهمیه شرکت دانشجویان در این طرح محدود است، بر این اساس بسیج دانشجویی طرح ولایت استانی را برگزار می‌کند تا برگزیدگان طرح فوق به طرح ولایت کشوری بروند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین یادآور شد: طرح ولایت استانی در سال جاری با حضور اساتید برجسته کشوری از جمله محمود نبویان، حمید رسایی، حداد عادل و صفار هرندی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین طرح ولایت را در سال جاری از یکم تا چهاردهم شهریور ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین به مدت 14 روز با حضور 600  دانشجوی قزوینی از 47 دانشگاه استان قزوین برگزار کرد.

وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان قزوینی از طرح ولایت استانی بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: بر این اساس آنان به تناسب جمعیت دانشگاه‌های استان قزوین که بیش از 10 نفر هستند اعم از خواهران و برادران می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

برگزاری طرح ولایت کشوری در تابستان 92

برزگر با اشاره به اینکه سهمیه دانشجویان استان قزوین در طرح ولایت کشوری 110 نفر است، ابراز کرد: برگزیدگان طرح ولایت استانی اعم از خواهران و برادران می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه طرح ولایت کشوری به مدت 40 روز برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزیدگان دانشجویان قزوینی طرح ولایت استانی در تابستان 92 در این طرح شرکت می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان قزوین در اجرای طرح ولایت در سال‌ 88 رتبه سوم و در سال 89 و 90 رتبه نخست را در کشور کسب کرده است، اظهار کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین امسال نیز این طرح را نسبت به سایر استان‌ها از نظر کیفیت و کمیت به نحو مطلوبی برگزار کرده است که امیدواریم همانند سال گذشته رتبه نخست طرح ولایت را در کشور کسب کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: همایشی با حضور آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی قم و رئیس بسیج دانشجویی کشور در سوم آذر ماه در شهر قم برگزار می‌شود تا کانون‌های برتر طرح ولایت در کشور برگزیده شوند.

وی با اشاره به اینکه 52 واحد بسیج دانشجویی در مؤسسات غیر انتفاعی، دولتی و آزاد در استان قزوین تشکیل شده است، ابراز کرد:‌ این واحدها در ترویج فرهنگ مذهبی، اعتقادی، آموزشی و معرفتی در دانشگاه تلاش می‌کنند تا معرفت و آگاهی دانشجویان را افزایش دهند.

برزگر تربیت نیروهای انقلابی، ارتقا بینش و بصیرت معنوی و آگاهی‌دهی به مسائل روز سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی در جامعه را از جمله برنامه‌های بسیج دانشجویی عنوان و بیان کرد: برگزاری طرح ولایت، حلقه‌های صالحین، کرسی آزاد اندیشی، مناظره‌های دانشجویی، اردوهای هجرت و نشریات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه دانشجویان با تحصیل در دانشگاه مهارت و تخصص مربوطه خود را در رشته تحصیلی به دست می‌آورند، بیان کرد: بسیج دانشجویی نیز با نشر مفاهیم دینی و اسلامی، دانشجویان را متعهد به اصول اسلام پرورش می‌دهد تا بعد از فارغ‌التحصیل شدن نیروی انسانی متخصص و متعهد در حرفه خود باشند.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول