اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخست وزیر عراق:

دشمنان در طرح ایجاد اختلاف قومی در عراق شکست خورده‌اند

خبرگزاری فارس: نخست وزیر عراق گفت: دشمنان در طرح ایجاد اختلاف قومی، قبیله‌ای و طائفه‌ای در عراق شکست خورده‌اند.

دشمنان در طرح ایجاد اختلاف قومی در عراق شکست خورده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری سفر آیت‌الله نوری‌همدانی به عراق، نوری مالکی نخست وزیر عراق که به همراه هیئتی بلند پایه با حضور در محل اقامت آیت‌الله نوری‌همدانی در این کشور با وی دیدار کرده بود به این مرجع تقلید خیر مقدم گفت.

وی امنیت عراق را محصول زحمات شبانه‌روزی و اتحاد احزاب و گروه‌های مختلف عراقی دانست و تاکید کرد: بحمدلله در کشور عراق توسعه زیربنایی بسیار خوبی شکل گرفته است که به زودی شاهد توسعه و شکوفایی بیشتر این کشور خواهیم بود.

نخست وزیر عراق با اشاره به وحدت شیعیان و اهل سنت کشور عراق ابراز داشت: هرگز بین شیعه و سنی تفاوتی نیست، خوشبختانه شیعیان و اهل سنت در کمال آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی به دسیسه استکبار، صهیونیسم و برخی کشورهای وابسته اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه دشمنان در طرح اختلاف‌افکنی و ایجاد جنگ طایفه‌ای در کشور عراق شکست خورده‌اند.

نوری مالکی اضافه کرد: آنها می‌خواستند عراق را گرفتار جنگ‌های قومی، مذهبی و قبیله‌ای کنند اما خوشبختانه مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی و دیگر مذاهب با هوشیاری توطئه آنان را خنثی کردند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: امروز همه مشاهده می‌کنند که ملت عراق برای سرزمین خود فداکاری می‌کند و هرگز فریب توطئه‌گران را نخواهند خورد.

وی از همبستگی توأم با عقلانیت، وحدت و انسجام همه سلایق سیاسی به عنوان محور اصلی موفقیت دولت و ملت عراق یاد کرد.

نوری مالکی همچنین ارتباط دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار ارتباط بیشتر بین ملت و دولت ایران و عراق شد.

وی همچنین ضمن ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، اظهار امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور شاهد توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه‌ها و ابعاد مختلف باشیم.

انتهای پیام/2258/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول