اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

5 خانواده نمونه کمیته امداد تویسرکان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی از پنج خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در شهرستان تویسرکان تجلیل شد.

5 خانواده نمونه کمیته امداد تویسرکان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز به مناسبت هفته خانواده با حضور خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی پنج خانواده از خانواده‌های زیر پوشش در سالن اجتماعات از سوی مدیریت این نهاد تجلیل شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان در این مراسم با اشاره به اینکه خانواده اساس پایه‌های یک جامعه را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: در دین مبین اسلام حفظ و صیانت از خانواده بسیار تأکید شده است چراکه اقتدار و اساس یک کشور از درون خانواده بنیان‌گذاری می‌شود.

تیمور کرمی‌مقدم با بیان اینکه خانواده‌های موفق موجب ایجاد جامعه پویا، سرزنده و شاداب می‌شوند، افزود: رشد و شکوفایی نظام، مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هر یک از اعضای آن نسبت به یکدیگر است که رشد این مهم در خانواده کاملاً مشهود است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مهمترین رکن در نظام خانواده پدر و مادر، و زن و شوهر است، تصریح کرد: والدین هر کدام از حقوق ویژه‌اى در ارتباط با یکدیگر و با فرزندان برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه رعایت این حقوق، نظام خانواده را مستحکم مى‌‌سازد، افزود: تأمین شرایط‌ خاص زندگى شایسته و ایجاد محیط سالم و امن رهاورد ایمان و اعتقاد زن و مرد به قانون دینى و عمل بر مبنای آن است.

کرمی‌مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: یکى از عوامل تزلزل خانواده، عدم آشنایى زن و شوهر به حقوق هم و یا نادیده گرفتن این حقوق است و در اثر این عدم آشنایى و یا رعایت نکردن این مهم، نظام خانواده دچار بحران و تزلزل مى‌شود.

وی یکی از امتیازات تحکیم خانواده‌های کمیته امداد را آموزش زیربنایی این نهاد عنوان کرد و بیان داشت: این نهاد در شهرستان در مراحل مختلف در شکل‌گیری یک ازدواج کارشناسانه و با مدیریت شاخصه‌های لازم یک زندگی مشترک توصیه شده در اسلام ورود پیدا می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان کمترین درصد طلاق را مربوط به ازدواج‌های خانواده امداد امام خمینی دانست و تصریح کرد: نهادینه‌سازی احکام و ارزش‌ها و آموزه‌های دینی با مدیریت کاربردی نقشی کلیدی در استحکام خانواده‌‌ها دارد.

انتهای پیام/89010/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول