اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد

تشویق شهروندان برای نورپردازی ساختمان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای شهروندانی که اقدام به ساخت و ساز در کنار معابر عمومی و اصلی می‌کنند در صورت استقرار طرح نورپردازی بر روی ساختمان تشویق‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

تشویق شهروندان برای نورپردازی ساختمان‌ها

علی زحمتکش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز در مورد طرح پیشنهادی نورپردازی شهری که توسط کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی این شهر تهیه شده است، اظهار داشت: شهر شیراز به دلیل ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی خود چهره زیبایی دارد و یکی از راهکارهای زیباتر شدن شهر استفاده از نورپردازی مناسب است.

وی افزود: شهرداری در بعد زیباسازی عمومی و نورپردازی پارک‌ها و معابر اقدامات خوبی انجام داده است.

زحمتکش تصریح کرد: در حال حاضر با فعالیت‌های انجام شده؛ ورودی شیراز از سمت اصفهان در خواجوی کرمانی و دروازه قرآن شب‌های زیبایی دارد.

وی اضافه کرد: به منظور تشریح اقدامات شهرداری در راستای تشویق نورپردازی ساختمان‌های کنار معابر، آئین‌نامه‌ای در شورای اسلامی شهر شیراز در دست تدوین است تا تخفیف عوارض و کمک در هنگام ساخت برای این شهروندان توسط شهرداری در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شیراز بیان کرد: این کار باعث می‌شود شهر شیراز در شب نیز زیبایی دو چندانی پیدا کند که باعث افزایش شادابی عمومی و احساس تعلق خاطر به شهر به عنوان فضای تعامل مدنی می‌شود.

وی ادامه داد: نورپردازی شب شهر را زنده می‌کند و باعث می‌شود که شیراز مانند مشهد مقدس، قم و اصفهان با غروب آفتاب تعطیل نشود.

به گفته وی، افزایش ساعات زنده بودن شهر باعث کاهش ترافیک در اوقات گرم روز شده و در جذب گردشگران و زائران نیز موثر است.

زحمتکش در ادامه ابراز داشت: در زمینه نورپردازی شهری می‌توان به سمتی رفت که مردم برای نورپردازی و گرمایش و سرمایش اماکن خود از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی استفاده کنند.

انتهای پیام/ 2448/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول