اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

تدوین طرح ارتقای نظم اجتماعی شیراز

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: طرح ارتقای نظم اجتماعی شهر شیراز را تهیه کرده‌ایم و اکنون این طرح در دستور کار شورای تامین قرار دارد.

تدوین طرح ارتقای نظم اجتماعی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه صبح امروز در دیدار سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس با وی اظهار داشت: بعد از تصویب طرح ارتقای نظم اجتماعی در شورای تامین از اول دی ماه سال جاری این طرح در شهر شیراز اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با محوریت نظم و امنیت در بحث راهنمایی و رانندگی، مسائل بهداشتی و ... شرح وظایف دستگاه‌ها را به طور دقیق شرح داده است.

به گفته وی، با اجرای این طرح گام مهمی برای ارتقای نظم و امنیت در شهر شیراز برداشته می‌شود.

تدوین طرح جامع بحران

فرماندار شهرستان شیراز اضافه کرد: طرح جامعی نیز برای شرایط بحرانی در حال تدوین است.

زرین‌کلاه تصریح کرد: برای پیشگیری از شایعات و نگرانی مردم در زمان بحران، سیستم دقیق پاسخگویی در زمان بحران در این طرح در نظر گرفته شده است.

رسانه‌ها در حل مشکلات نقش دارند

وی در ادامه این گفت‌وگو تعامل با رسانه‌ها را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: در مسائل مختلف مانند تدوین چشم‌انداز توسعه شهرستان شیراز رسانه‌ها را نیز عضو اتاق فکر این سند کردیم.

زرین‌کلاه خاطرنشان کرد: خبرنگاران هر روز با مسائل مختلف جامعه در تماس هستند و مشکلات و برخی زاویه‌های کمتر دیده شده مسائل را نیز می‌دانند.

وی ابراز داشت: در همین راستا لازم است که نقطه‌نظر اصحاب رسانه در وهله اول به عنوان صاحب‌نظر و در مرحله بعد به عنوان افراد پیش‌برنده و دخیل در اجرای اهداف سند، لحاظ شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: به دلیل اعتقادی که به لزوم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی داشتیم در مورد اجرای طرح ممنوعیت حمل سلاح سرد، به رسانه‌ها گفتیم شما باید قبل از ما وارد کار شوید.

وی بیان کرد: از دو هفته پیش از اجرای طرح جمع‌آوری سلاح سرد تا سه روز مانده به اجرای طرح، این رسانه‌ها بودند که طرح جمع‌آوری سلاح سرد را به عنوان یک ضرورت برای افکار عمومی تشریح کردند.

این مقام مسئول ابراز داشت: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش فرهنگ کار و تلاش و مسئولیت‌پذیری وظیفه سنگینی دارند و اگر برخی مدیران پاسخگو نیستند رسانه‌ها نیز در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند.

اجرای طرح سلامت نظام اداری

به گفته وی، برای افزایش فرهنگ مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی به مردم طرح سلامت نظام اداری در کشور در حال اجرا است و سه جلسه شورای اداری شهرستان شیراز به این موضوع اختصاص داده شده است.

زرین‌کلاه همچنین گفت: اگر طرح سلامت نظام اداری به خوبی اجرا شود، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود و به دلیل اهمیت این موضوع در جلسات مختلف مسئولان سازمان بازرسی و اداره کل اطلاعات فارس در این زمینه برای مسئولان استان صحبت کرده‌اند.

بررسی افزایش کرایه تاکسی

وی همچنین در مورد درخواست مکرر رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی مبنی بر لزوم افزایش نرخ کرایه در شهر شیراز اظهار داشت: در صورتی که نرخ لوازم یدکی و سایر خدمات خودرو بالا رفته باشد، افزایش کرایه اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: در صورتی که شورای شهر مصوبه‌ای برای بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی تصویب کند پس از بررسی لازم و هماهنگی با سیاست‌های کشوری در این زمینه اقدام لازم انجام می‌شود.

وی افزود: برخورد فرمانداری با مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز به هیچ وجه سیاسی نیست و هر جا موردی تایید شده بر اساس مصالح نظام و مردم بوده و در مواردی که با مصوبه‌ای مخالفت شده استناد به مواد و تبصره‌های قانونی این مخالفت بیان شده است.

برخورد با منقل‌خانه‌ها ادامه دارد

زرین‌کلاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخورد با منقل‌خانه‌ها با قاطعیت ادامه دارد و افرادی که هنوز به این کار مبادرت می‌ورزند مطمئن باشند که با آنها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: مالکان منازل اگر می‌خواهند خانه‌هایشان با حکم قضایی تخریب نشود، از تبدیل خانه به منقل‌خانه پرهیز کنند چراکه چنین موضوعی در شهر شیراز به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

احزاب شهرستان فعال هستند

فرماندار شهرستان شیراز در ادامه این گفت‌وگو ابراز داشت: احزاب در شهرستان شیراز می‌توانند در چارچوب نظام فعالیت کنند و بر مسائل سیاسی و اجتماعی تاثیر‌گذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی بر فعالیت احزاب نظارت دارند و اجازه نمی‌دهند از مسیر صحیح خارج شوند.

انتهای پیام/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول