اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاپیتان تیم ملی امید فوتبال بانوان در گفت‌وگو با فارس:

ایران باید بیشتر روی فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کند

خبرگزاری فارس: کاپیتان تیم ملی امید فوتبال بانوان تاکید کرد: ایران باید بیشتر روی فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کند تا در آینده در سطح اول آسیا و حتی جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

ایران باید بیشتر روی فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کند

شبنم بامتی طوسی کاپیتان تیم ملی امید بانوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در قائمشهر بیان داشت: ابتدا از فوتسال شروع کردم، فوتسال را زیر نظر خانم کبری ملک پایین به عنوان اولین مربی‌ام در سن 13 سالگی در شهرستان نکا آغاز کردم.

وی ادامه داد: در استان مازندران در تیم‌های زیادی از جمله منتخب مازندران بازی کردم، بازی در تیم‌های خارج از مازندران را در کارنامه کاری خود دارم که می‌شود شن سای ساوه را یکی از این گزینه‌ها نام برد.

این ورزشکار کشورمان بیان کرد: علاوه بر اینکه در اولین دوره انتخابی تیم ملی جوانان در سال 2008 به اردو دعوت شده بودم در دومین دوره بازی‌های جوانان کشور در سال 2009 به‌عنوان کاپیتان مازندران بودم و به تیم ملی جوانان دوباره دعوت شدم.

بامتی اذعان داشت: در تیم ملی زیر نظر خانم مهناز امیرشقاقی پیشرفت بیشتری کردم. در سن 18 سالگی در سال 2010 به مسابقات تایلند اعزام شدیم و در اولین تجربه رسمی‌ام کاپیتان تیم ملی شدم که واقعا برایم لذت‌بخش بود.

کایپتان تیم ملی امید افزود: بعد از این مسابقات برای ادامه فوتبالم به کشور سوئد رفتم، دو سال است که در سوئد به عنوان لژیونر در خدمت تیم‌هایی همچون تیم واسولاند بودم و در حال حاضر در تیم دجورگاردن که هر دو تیم از تیم‌های مطرح بانوان سوئد هستند بازی می‌کنم. من اقامتم در سوئد قبل از بازی‌های آسیایی درست شده بود ولی به خاطر تیم ملی کشورم نرفتم تا به تیم ملی کمک کنم.

این بازیکن ملی‌پوش در مورد تفاوت فوتبال ایران و سوئد ادامه داد: ما در کشورمان بهترین بازیکنان را داریم ولی آن امکانات و زمین‌های مسابقه و تمرین مناسب که لازم است را نداریم.

وی اضافه کرد: تفاوت فوتبال ایران با سوئد در بخش بانوان، تفاوت فوتبال ایران با اروپا و جهان است چون تیم بانوان سوئد در رده سوم دنیاست، آنها امکانات خوبی برای تیم‌های بانوانشان فراهم می‌کنند ولی من فکر می‌کنم در کشور ما فوتبال بانوان زیر سایه فوتبال آقایان قرار دارند.

طوسی گفت: ایران باید بیشتر روی فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری کند تا در آینده در سطح اول آسیا و حتی جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

بامتی طوسی در پایان گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از مادر و پدرم تشکر می‌کنم که تا الان تمام امکانات را برای پیشرفتم فراهم کردند همین الان هم که در خارج ایران بازی می‌کنم آنها همه‌گونه حمایتی از من انجام می‌دهند، از تمام مربیانم به ویژه خانم‌ها کبری ملک پایین و مهناز امیرشقاقی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول