اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

التیار العربی:

الاسیر و حریری جزئی از فتنه علیه لبنان هستند

خبرگزاری فارس: جریان التیار العربی با اشاره به اتفاقات دیروز صیدا، احمد الاسیر و سعد الحریری را جزئی از طرح‌های فتنه انگیزی علیه لبنان خواند که به دنبال تحقق اهداف خارجی هستند.

الاسیر و حریری جزئی از فتنه علیه لبنان هستند

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد، حزب التیار العربی در لبنان با صدور بیانیه ای با اشاره به اتفاقات اخیر صیدا و فتنه انگیزی های جریان های سلفی وابسته به وهابیت سعودی در این شهر احمد الاسیر سلفی افراط گرای لبنانی را پروژه فتنه علیه لبنان خواند و تاکید کرد که تجاوز وی به شهروندان در صیدا تجاوزی آشکار و رذیلانه بود و باید کسانی که در ورای این اتفاقات قرار دارند و در پشت وی مخفی شده اند، محاکمه شوند.

این جریان تاکید کرد که سعد حریری رئیس جریان المستقبل در لبنان در درگیری با مقاومت با آتش بازی می کند، او می خواهد در صورتی که نتواند به قدرت برسد، فتنه مذهبی را در این کشور ایجاد کند که تنها به نفع پروژه های صهیونیستی است.

بیانیه این جریان لبنانی تاکید می کند که اهداف و شرایط حریری حتی اگر مورد توافق تمامی گروه ها قرار بگیرد، تنها به عنوان مرکبی استفاده خواهد شد که اهداف و افکار کشورهایی مانند عربستان سعودی و آمریکا را در این کشور پیش می برد.

عناصر وابسته به سلفی‌های افراطی در صیدا به ریاست شیخ احمد الاسیر دیروز با حمله به عناصری از حزب الله لبنان و همچنین درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس این شهر اقدام به ایجاد درگیری در مناطق مختلف کردند. در این درگیری ها سه نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند که شیخ زید ضاهر مسئول حزب الله لبنان در صیدا از جمله زخمی شدگان است. درگیری عناصر سلفی با اعضای حزب الله بعد از آن صورت گرفت که سلفی ها در اقدامی تحریک آمیز اقدام به جمع آوری پرچم های حزب الله در این شهر کردند.

تخلف رانندگی فرزند احمد الاسیر و بازداشت وی از سوی پلیس این شهر نیز باعث درگیری سلفی های هوادار الاسیر و شخص وی با نیروهای امنیتی و حمله آنها به پاسگاه شد. صیدا با اقدامات به موقع ارتش و نیروهای امنیتی امروز را در آرامش شکننده ای پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول