اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار شدید اللحن ارتش لبنان در پی ناآرامی‌های امروز صیدا

خبرگزاری فارس: ارتش لبنان در پی ناآرامی‌های امروز شهر صیدا با هشداری جدی اعلام کرد که با فتنه انگیزان و افراد مسلح که به گشت زنی در خیابان‌ها می‌پردازند، مسامحه نخواهد کرد.

هشدار شدید اللحن ارتش لبنان در پی ناآرامی‌های امروز صیدا

به گزارش فارس به نقل از النشره، ستاد فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای در پی چالش های امنیتی امروز در شهر صیدا اعلام کرد که در اثر درگیری امنیتی که در منطقه بین عین الحلوه و صیدا روی داده است، سه نفر کشته شده اند که یک نفر از آنها تابعیت مصری دارد، شش نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

ارتش لبنان اعلام کرد که نیروهای این موسسه نظامی در محل درگیری‌ها وارد شده اند و یگان های بیشتری نیز به این مناطق اعزام شده است و این مناطق به محاصره امنیتی درآمده است، ارتش همچنین گشتی های پیاده و زرهی را نیز در شهر به راه انداخته و موانع ایست و بازرسی نیز ایجاد کرده و افراد مسلح را تحت تعقیب قرار می دهد.

این بیانیه تاکید کرد که ارتش عملیات برای توقیف شلیک کنندگان در صیدا را ادامه می‌دهد و هشدار می‌دهد که با هیچ تلاشی برای ایجاد اخلال در امنیت کشور و فتنه انگیزی در آن مسامحه نخواهد کرد و با جدیت و قدرت در برابر اقدامات مسلحانه از سوی هر جریانی که باشد مقابله خواهد کرد.

عناصر وابسته به سلفی‌های افراطی در صیدا به ریاست شیخ احمد الاسیر امروز با حمله به عناصری از حزب الله لبنان و همچنین درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس این شهر اقدام به ایجاد درگیری در مناطق مختلف کردند. در این درگیری ها شیخ زید ضاهر مسئول حزب الله لبنان در صیدا زخمی شد. درگیری عناصر سلفی با اعضای حزب الله بعد از آن صورت گرفت که سلفی ها در اقدامی تحریک آمیز اقدام به جمع آوری پرچم های حزب الله در این شهر کردند.

تخلف رانندگی فرزند احمد الاسیر و بازداش وی از سوی پلیس این شهر نیز باعث درگیری سلفی های هوادار الاسیر و شخص وی با نیروهای امنیتی و حمله آنها به پاسگاه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول